کمبود ۱۸ هزار معلم، معضل آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان پیش بینی کرد آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۸ هزار نیروی انسانی مواجه شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان سه شنبه در شورای آموزش و پرورش در سرسرای استانداری با اشاره به اینکه در تامین نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: تراز استان در نقل و انتقال معلم به خارج از استان منفی است و با وجود آمار بالای بازنشستگی نیروی فرهنگی در استان با احتساب ۲ هزار و ۹۱ نفر کمبود نیرو به آمار کمبود معلم سال قبل در خوزستان برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۸ هزار نفر معلم مواجه خواهیم بود.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم برای جبران کمبود معلم در سال جدید از نیروی حق التدریس آزاد و شاغل و سرباز معلم استفاده کنیم، اظهار داشت: البته تفاهم نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش برای تامین ۲ هزار نیروی حق التدریس در استان منعقد کردیم که در حال فراهم کردن شرایط جذب آن هستیم.

تجهیزات سرمایشی مدارس تامین شد

مودت بیان کرد: تفاهم نامه‌ای بین استانداری خوزستان و سازمان نوسازی مدارس کشور برای تامین ۱۰ هزار کولر و ۲ هزار آبسردکن برای مدارس استان با تامین هزینه ۵۰ درصد بین ۲ دستگاه منعقد شده است.

این مقام مسئول افزود: تامین هزینه ۵۰ درصدی استانداری خوزستان در این تفاهم نامه امروز در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد.

راه اندازی شبکه اجتماعی شاد همراه دانش آموزان ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مخفف شبکه اجتماعی و دانش آموزی کلمه شاد نامگذاری شده که یک تحول در فناوری کشور است و یک شبکه اجتماعی انحصاری تهیه شده توسط وزارت آموزش و پرورش است.

او اذعان داشت: در ابتدا ۵ پیام رسان قرار بود که برای راه اندازی این شبکه همکاری داشته باشند که به دلیل دغدغه فرهنگیان برای ایزوله بودن و بالا بودن ضریب امنیتی آن وزارتخانه با تاخیر و حساسیت هر چه بیشتر این شبکه را راه اندازی کرده است.

کوروش مودت تصریح کرد: این شبکه برای دانش آموزان و معلم‌ها و مدیران تهیه شده که کلاس‌های درس را به فضای مجازی تبدیل کرده و امکان حضور و غیاب در این شبکه نیزوجود دارد و خوزستان در ثبت نام دانش آموزان در این شبکه اجتماعی در سطح کشور پیرو بوده است.

او ادامه داد: دانش آموزان در ۲۰ درصد مناطق استان به دلیل نبود زیر ساخت اینترنت برای استفاده از آموزش در شبکه‌های مجازی با مشکل مواجه هستند که مخابرات قول مساعد در حل این مشکل را داده است.

مودت اظهار کرد: برخی دانش آموزان در مناطق محروم و کم برخوردارتوانایی تامین گوشی همراه پیشرفته و تبلت برای آموزش مجازی را ندارند، تصمیم گرفته شده تا با همکاری استانداری این ابزار‌ها برای دانش اموزان این مناطق تهیه شود.

او بیان داشت: در حال حاضر دانش آموزان از طریق فضای مجازی و صدا و سیما آموزش می‌بینند و این شبکه اجتماعی نیز برای کمک هر چه بیشتر به آموزش دانش آموزان ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با شیوع ویروس کرونا جهاد آموزشی همچنان ادامه داشته است و اختراعاتی را در مدارس استان برای تهیه کالا‌های بهداشتی داشتیم و هنوز تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان انجام نگرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
هی میگن کمبود معلم بعد من وخانومم در به در دنبال اینیم که بریم سرکار و دنبال معلمی هستیم