مبالغی که مودیان به مقابله با کرونا کمک کنند در محاسبه مالیات از درآمد کسر می‌شود.

حمایت مالیاتی از کمک مودیان به مدافعان سلامت عباس مزیکی مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   از کسر مبالغی که مودیان به مقابله با کرونا کمک کنند از درآمد سالیانه آن‌ها  هنگام  محاسبه مالیاتی  خبر داد.

مزیکی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا که به استان‌ها ابلاغ شده، صددر صد مبلغی که افراد حقیقی و حقوقی برای کمک به مقابله با ویروس کرونا به مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، پرداخت کنند، از درآمد سالیانه آنان کسر خواهد شد.

او اضافه کرد: به موجب این مصوبه، کمک‌های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه سال ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و مراکز زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می‌شود.

براساس این مصوبه، اشخاص اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به صورت‌هایی که تشخیص می‌دهند کمک‌های خود از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی از قبیل تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی موصوف را تامین کنند و این کمک‌ها بعنوان هزینه قابل قبول از درآمد مشمول مالیات آن‌ها کسر خواهد شد.

بسته سیاستی و حمایتی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور حمایت از مودیان مالیاتی در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، ارائه شد که درستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای اجرا در سال ۱۳۹۹ تصویب شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.