سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۹ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال در این استان پرداخت شد که نسبت به سال ۹۷ رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسنی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۱۴۵ واحد تولیدی این استان، سال گذشته تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که شمار قابل توجهی از آن‌ها با دریافت این تسهیلات، از حالت رکود و تعطیلی خارج شده و به چرخه تولید بازگشتند.

 حسنی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال تسهیلات تامین سرمایه در گردش و خرید ماشین‌آلات و مواد اولیه به ۳۲ واحد صنعتی استان پرداخت شد که تاثیر مهمی در روند تولید داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این سازمان سال گذشته به دلیل فعالیت مثمر ثمر در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جایگاه سوم کشوری را در جذب منابع تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به خود اختصاص داده است.

او اظهار داشت: ۲۹۹ پروانه سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی پارسال در حوزه‌های فلزی، کانی غیرفلری، دارویی و مواد بهداشتی و غذایی، شیمیایی و برق و الکترونیک در این استان صادر شد که مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۱۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۲۸ فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
منبع: ایرنا
انتهای  پیام/  ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.