معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: بانک های عامل بایستی برای پرداخت تسهیلات نوسازی صنایع در استان مرکزی همکاری کنند و روند کنونی آنها در این رابطه اصلاح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید فرخی اظهار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال تسهیلات رونق به واحد‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی این استان پرداخت شده که بخشی از این تسهیلات در قالب رونق تولید و بخشی نیز به صورت مستقیم به ۱۹۳ واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی تزریق شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات رونق تولید این استان از مردادماه امسال انجام شد و تاکنون ۴۹۰ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری برای بهره مندی از مزایای آن در سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نام نویسی کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: تسهیلات رونق تولید در بخش‌های سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی به بانک‌های عامل ابلاغ شده اما، بانک‌ها تمایل چندانی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی ندارند که این مهم باید اصلاح شود.

فرخی بیان کرد: میزان استقبال فعالان بخش معدن برای دریافت تسهیلات رونق تولید استان مرکزی بسیار اندک است که این مهم باید از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بررسی و نتیجه آن به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه طرح‌های گردشگری نیز مشمول دریافت تسیهلات رونق تولید هستند اما، امسال تنها دو طرح گردشگری متقاضی دریافت تسهیلات شدند که تسهیلات آن‌ها نیز تاکنون پرداخت نشده است.

انتهای پیام/ب

لزوم همکاری بانک های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات در استان مرکزی

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.