معاون اقتصادی وزیر کشور در جلسه ساوه از وجود ۱۴۳ واحد تولیدی نیمه تمام در کشور خبرداد.

وجود ۱۴۳ واحد تولیدی نیمه تمام در کشور / نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیداستان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۴۳ واحد تولیدی نیمه تمام در کشور وجود دارد که سهم استان مرکزی چهار واحد تولیدی و صنعتی است.

دین پرست با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور مشکلات این واحد‌ها در دست بررسی است ، افزود: به وزیر کار دستور داده شده است که طرح‌های نیمه تمام تکمیل و تا نهایی شدن آنها هیچ طرح جدیدی آغاز نشود.

وی به اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت طی سال گذشته در سراسر کشور به منظور رونق تولید اشاره کرد و افزود: سهم استان مرکزی از این میزان هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان بوده که از محل تسهیلات رونق تولید به صورت مستقیم از طریق شبکه بانکی پرداخت شده که نشان از کیفیت بالای اقدامات صورت گرفته در حوزه رونق تولید است.

نرخ بیکاری کشور ۱۲ درصد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور نرخ بیکاری در کشور را ۱۲ درصد بیان کرد و گفت: در استان مرکزی با تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری به ۸.۴ رسیده که کمتر از میانگین کشوری بوده و در زمره استان‌هایی است که کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی ۸۱ واحد مشکل دار با اشتغال ۹ هزار و ۳۰۳ نفر و سه واحد بحرانی با اشتغال ۲ هزار و ۱۱۷ را به خود اختصاص داده است که ۵ درصد کل کشور را شامل می‌شود.

هپکو، آذرآب وماشین سازی نیازمند توجه جدی در سطح ملی

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به ضرورت رفع مشکلات جدی واحد‌های تولیدی در استان مرکزی گفت: در سال جاری صنایع بزرگ استان مانند هپکو، آذرآب و ماشین سازی نیازمند توجه جدی در سطح ملی هستند.

آقازاده هدف از برگزاری این گونه نشست‌های تخصصی را عظم جدی دولت در حل مشکلات صاحبان سرمایه عنوان کرد و افزود: در سال جدید هماهنگی جدی سه قوه برای رفع معضلات تولید یکی از سیاست‌های مجموعه استانداری خواهد بود.

در این جلسه برخی مدیران صنایع به طرح مشکلات و موانع واحد‌های خود در زمینه‌های کمبود نقدینگی، مشکلات مالیاتی، مسدودی حساب‌ها و مطالبات بانکی و خلا‌های قانونی در رونق تولید و... پرداختند.

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با حضور معاون وزیر کشور استاندار مرکزی، مسئولین و مدیران برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی در فرمانداری ساوه برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار