فرماندار ویژه خرمشهر؛

قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) یک قرارگاه دائمی است

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) یک قرارگاه فصلی نیست و یک قرارگاه دائمی در خرمشهر است که می تواند در آینده منشأ خدمات بزرگی باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نخستین جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بنا به فرمایشات رهبری در نیمه شعبان در سراسر کشور تشکیل و در خرمشهر نیز کار خود را آغاز خواهد کرد تا متناسب با شرایط مختلف ماموریت خود را انجام دهد.

او به تشریح شیوه کار این قرارگاه در خرمشهر پرداخت و افزود: باید شماره حساب مشترکی برای قرارگاه ایجاد شود تا کمک های نقدی مردم به این حساب واریز شود و کمک های غیر نقدی نیز توسط قرارگاه جمع آوری خواهد شد.

فرماندار خرمشهر گفت: این کمک های بر اساس بانک اطلاعاتی که قرار است تشکیل شود به دست نیازمندان خواهد رسید.

حیدری در ادامه بر اینکه بخشی از نیازمندان شهرستان خرمشهر شناسایی و در قالب افراد تحت پوشش نهادهایی همچون کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به صورت مستمر خدمات مختلف دریافت می کنند، تاکید کرد و افزود: مهمترین مشکل در این مقطع زمانی در رابطه با کسانی است که به دلیل بیماری کرونا معیشت آنها آسیب دیده است.

بنا به گفته او شناسایی این افراد در دستور کار قرار دارد تا در صورتی که توانمندی این قرارگاه به حدی برسد دیگر افراد به جز افراد نیازمند شناسایی شده را نیز تحت پوشش قرار گیرند.

فرماندار خرمشهر در ادامه به ورود نهادهایی همچون ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان برای کمک به نیازمندان اشاره کرد و توضیح داد: نحوه کمک این نهادها به صورت یک به سه است و در ازای هر میزان کمک از سوی شهرستان کمکی سه برابری خواهند داشت.

حیدری افزود: برای بهره مندی از ظرفیت کمک این نهادها باید موجودی در شهرستان وجود داشته باشد.

او بر لزوم اقدام سریع ارگان های دولتی برای جذب کمک های استانی دیده شده به این منظور نیز تاکید کرد و گفت: کمک های مختلفی در نظر گرفته شده است از جمله اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای کمیته امداد خوزستان که مدیر شهرستان باید در صدد جذب سهم خرمشهر با توجه به میزان محرومیت این شهر باشد و دیگر نهادها همچون هلال احمر و بهزیستی نیز از جذب کمک های استانی غافل نشوند.

اوهمچنین به کاهش ذخایر خونی استان خوزستان در مدت اخیر و باور اشتباه ارتباط میان خون با انتقال بیماری کرونا اشاره کرد و خواستار اطلاع رسانی برای آگهی بخشی در این رابطه شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.