رتبه ششم گیلان در تحقق طرح های اقتصادی

استاندار گیلان گفت: گیلان در ارزیابی ملی در تحقق طرحهای اقتصادی مقام ششم کشور را بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان زارع امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان سبر لزوم حمایت هر چه بیشتر از طرح‌های نیمه تمام و اشتغالزا در استان تاکید کرد و گفت: مجموعه دستگاه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید باید در بستر تعامل منطقی و وحدت رویه، زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار را بیش از پیش مهیا کنند و در این راستا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نقشی اساسی بر عهده دارند.

او تشریح اعتبارات حوزه سرمایه گذاری و اشتغال استان در سه بخش تسهیلات طرح‌های روستایی و عشایری، مشاغل خانگی و فراگیر پرداخت و افزود: در حوزه روستایی و عشایری از مجموع ۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون ۴ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال تخصیص یافته و در پی آن بانک‌های عامل ۳ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال تسهیلات را به ۳ هزار و ۸۸۸ طرح پرداخت کرده اند.

استاندار گیلان همچنین در خصوص طرح‌های مرتبط با اشتغال فراگیر گفت: تا کنون هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات از سوی ۸ بانک عامل برای ۲۸۸ طرح پرداخت و در پی آن هزار و ۴۵۵ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

ارسلان زارع در ادامه تعداد طرح‌های مشاغل خانگی بهره‌مند از تسهیلات بانکی را ۴۹۵ طرح عنوان کرد و افزود: برای این طرح‌ها در مجموع ۷۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خویش بر ضرورت لزوم رفع محدودیت‌ها و مشکلات اداری پیش روی مناطق ویژه اقتصادی لاهیجان و نمونه گردشگری عسکر آباد آستانه اشرفیه تاکید کرد و افزود: تعیین تکلیف هر چه سریعتر اراضی این مناطق از سوی منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی زمینه ساز رونق سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد شد.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.