اتومبیل‌های هوشمند و خودران شرکت نورو حالا برای ارسال تجهیزات به مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان شرکت نورو که یک استارت‌آپ تشکیل شده توسط دو کارمند سابق گوگل است، سعی دارد تا با استفاده از خودرو‌های هوشمند و رباتیک خود تجهیزات درمانی را به دست فعالان حوزه بهداشتی و درمانی برساند.

فعالیت این خودرو‌های هوشمند به صورت عمده حول محور دو استادیوم در کالیفورنیا اتفاق می‌افتد که پس از شیوع ویروس کرونا کاربری خود را به مراکز درمانی تغییر داده‌اند.

جزئیات اقدامات شرکت نورو و تلاش برای کمک‌رسانی به مراکز درمانی‌

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا محدودیت‌های عبور و استفاده از خودرو‌های هوشمند رباتیک تا اطلاع ثانوی برداشته شود تا افراد بتوانند با استفاده از این فناوری فعالیت‌های لازم را انجام دهند. شرکت Nuro نیز به این نتیجه رسید که در شرایط موجود می‌تواند با استفاده از مدل‌های اولیه اتومبیل‌های R2 تجهیزات لازم را در اختیار کارکنان مراکز بهداشتی قرار دهد. این خودرو‌های سبک و هوشمند طراحی شده‌اند تا به صورت کلی بدون راننده مسیر خود را طی کنند.

همچنین بر اساس گفته‌های یکی از بنیان‌گذاران شرکت نورو، این اتومبیل‌ها قادرند بدون نیاز به تماس با افراد مسئولیت خود را به اتمام برسانند. دیو فرگوسن، بنیان‌گذار مذکور در اظهرات خود گفت: " خودرو‌های بدون سرنشین اپیدمی کرونا را به پایان برسانند، اما قطعا می‌توانند با ارسال تجهیزات بدون برقراری با انسان‌ها در این مسیر به دیگران کمک کنند". وی ادامه داد " از آنجایی که ویروس کرونا بسیار ساده و راحت انتقال پیدا می‌کند، عدم وجود یک راننده در این خودرو‌ها باعث می‌شود زنجیره انتقال شکسته شود و کارکنان با آسایش به تجهیزات دسترسی پیدا کنند".

اتومبیل‌های رباتیک شرکت نورو در کنار تجهیزات بهداشتی، مواد خوراکی، لوازم حفاظتی و از این قبیل وسایل را نیز به دست افراد می‌رسانند تا دیگر نیازی به تهیه آن‌ها به صورت جداگانه نباشد. طبق صحبت‌های فرگوسن، این شرکت با جمع‌آوری انرژی و تجهیزات مشکلی نداشته و تا به امروز توانسته ار رقبای خود موفق‌تر عمل کند. گفتنی است بسیاری از شرکت‌های سازنده اتومبیل‌های خودران همچنان نتوانسته‌اند تا از خودروهای خود برای فعالیت‌های مشابه استفاده کنند و شرایط را برای مردم آسان‌تر سازند.


بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره کنسول پلی استیشن ۵ بدانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار