مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده و قرار است تا سال ۱۴۰۴ حدود ۹۰ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شود که معادل ۷۵ درصد مسکن‌های روستایی است.

او به تملک زمین های روستایی نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۹۲ هکتار زمین در قالب ۶ هزار و ۱۷ قطعه به تملک روستاییان در استان کردستان در آمده است.

قادری بیان کرد: در طول ۴۱ سال فعالیت این بنیاد، پنج هزار و ۱۹۸ مسکن روستایی و هشت هزار و ۳۷ مسکن شهری حادثه دیده تعمیر و نوسازی شده است.

او همچنین از تحویل ۷۲ هزار و ۷۴۸ جلد سند مسکن روستایی به روستاییان استان از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن خبر داد وگفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم ۱۰ هزار و ۵۵۷ سند واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان تاکید کرد: بنیاد مسکن کردستان به عنوان استان معین، ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکن آسیب دیده در شهر و روستاهای کشور را هم تعمیر و بازسازی کرده است.

از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان، ۲۹ درصد آن یعنی ۴۶۹ هزار نفر در هزار و ۶۹۵ روستا سکونت دارند.

این استان دارای ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۶۰۵ روستای دارای سکنه است و براساس سرشماری سال ۹۵، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان یک هزار و ۳۱۵ روستا است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.