رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: فروش دارو به جز داروخانه های معتبر در فضای مجازی جرم است.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که قرنطینه خانگی و توصیه به حق کادر بهداشت  و درمان مبنی بر درخانه ماندن ممکن است افراد را به سمت خرید دارو از سایت های اینترنتی سوق دهد، گفت: فروش دارو در فضای مجازی جرم محسوب می شود و تنها داروخانه های معتبر مجاز به انجام این کار هستند.

او در تشریح خطر های احتمالی خرید دارو از سایت های نامعتبر، افزود: احتمال خرید داروی نامتناسب با بیماری به دلیل نبود نسخه پزشک متخصص و عدم دسترسی به دکتر داروساز احتمال قاچاق بودن دارو از جمله آثار آن است.

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به احتمال قاچاق بودن دارو و یا تقلبی بودن آن و عوارض جبران ناپذیر آن بر سلامت افراد، گفت: ممکن است این داروها استانداردهای لازم پزشکی مورد تایید سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت جهانی را نداشته باشند.

او افزود: احتمال دارد سایت های نامعتبر داروهای تاریخ گذشته یا داروهای نامتناسب برای استفاده و درمان بیماری را به فروش برسانند.

سرهنگ اقبالی گفت: گردانندگان این سایت ها اغلب با با تبلیغات گسترده سعی در کلاهبرداری و فریب مردم را دارند و مدعی فروش داروهای خاص و کمیاب هستند.

او افزود: شهروندان هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تماس ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.