رئیس پلس فتای البرز گفت: وعده کار در منزل، شیوه جدید مجرمان سایبری است.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که وعده کار در منزل، شیوه جدید مجرمان سایبری است،گفت: این مجرمان با تبلیغ جذب همکار در سایت‌های آگهی اینترنتی به صورت دورکاری یا کار در منزل سعی می‌ کنند تا با استفاده از اطلاعات حساب و کارت بانکی جرائم خود را به قربانی فریب خورده منتسب کنند.

او افزود:حسابداری، مدیرفروش، بازاریابی اینترنتی مشاغل پیشنهادی مجرمان است، پس قبل از شروع همکاری بیشتر تحقیق کنید. 

سرهنگ اقبالی خطاب به شهروندان گفت: به هیچ عنوان به مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی که از صحت موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارید اعتماد نکرده و از بازنشر آن خودداری کنید.

او افزود: شهروندان تمام نیازهای خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر از جمله رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری معتبر تامین و در صورت مواجه با موارد مشکوک به سایت رسمی پلیس فتا مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در صورت مواجهه با موارد مشکوک به بخش ثبت گزارش های مردمی در قسمت مرکز فوریت های سایبری به آدرس CYBER.POLIC.IR مراجعه کرده و مورد مشکوک را ثبت کنید تا در صورت اثبات جرم، همکاران پلیس فتا به مشکل شما رسیدگی کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.