رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: با اجرای طرح‌های هوشمندسازی سرعت پاسخگویی به درخواست‌های مردمی افزایش و سفرهای غیر ضرور درون شهری کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان در بازدید از شهرداری الکترونیک با اشاره به برگزاری بیست و دومین جلسه مشترک کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز که به صورت حضوری و ضمن بازدید از خدمات غیر حضوری معاونت معماری و شهرسازی و شهرداری الکترونیک انجام گرفت از بحث و بررسی خدمات هوشمندسازی و اقدامات انجام گرفته در این سازمان گفت.

او با اشاره به طرح‌های هوشمندسازی که در مجموعه‌های شهرداری شیراز در حال انجام است، به اثرات مثبت این طرح‌ها در تسریع انجام امور مربوط به شهروندان و پاسخگویی بالا به درخواست‌های مردمی اشاره کرد.

دودمان با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا همکاری بین سازمانی افزایش و سفرهای درون شهری شهروندان کاهش یافته، از لزوم تقویت هرچه بیشتر سیستم‌های هوشمندسازی در ادارات و سازمان‌های شهرداری گفت.

این عضو شورای پنجم با تاکید بر اینکه با دقت در انجام تجزیه و تحلیل‌ها، هم مدت زمان بررسی کاهش و هم سرعت انجام کار افزایش داشته است، عنوان کرد: پیش از بحث کرونا برای انجام این امور ۱۸ مرحله اداری و سفر درون شهری وجود داشته که یک ماه به طول می‌انجامیده اما اکنون ظرف مدت یک روز طرح معماری بررسی و تمامی نقطه نظرات به مخاطب خود ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد بالغ بر ۵۷ طرح معماری در یک روز، به لحاظ فضای سبز، آتش نشانی، تاسیسات و ... بررسی شده که هم موجب تسریع امور شده و هم امکان حضور شهرداران مناطق در این بررسی‌ها فراهم بوده است.

دودمان با اشاره به جزئیات پروژه شهروندسپاری نیز گفت: سامانه‌ای تحت ویندوز و موبایل تعریف شده که در این سامانه، شهروند پس از ورود می‌تواند استعلامات را بر اساس کد نوسازی ملک جست‌وجو کرده و نسبت به ثبت درخواست اقدام کند.

او اضافه کرد: از ۱۹ فروردین ماه سال جاری قابلیت ثبت درخواست استعلام غیر آپارتمان مسکونی، پروانه، پایانکار و عدم خلاف ملک به سامانه شهروندسپاری افزوده شده است.

ضیایی، رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستم‌های یکپارچه شهرسازی شهرداری با ارائه گزارش کار خود در پروژه شهروندسپاری، اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون ۱۷ هزار و بیست و چهار کاربر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که ۵۵۰ مورد از آنها در بازه زمانی ۱۹تا ۳۱ فروردین ماه بوده که وضعیت درخواست‌ها را در ۴ دسته ابطال شده، تائید شده، دائم شده و جاری و به ترتیب به تعداد ۱۶۲، ۲۶۳، ۵۹۸ و ۲۰ نشان می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه پیش از این در شهرداری نگاهی پراکنده و غیر متمرکز نسبت به برخی امور وجود داشته اما اکنون این رویه اصلاح شده است، بیان کرد: کلیه ضوابط سازمان با نمایندگان سازمان‌های دیگر مورد بررسی قرارگرفته و هر نماینده سازمان دیگر اعم از سازمان‌های خدماتی بالغ بر ۵۰ جلسه در کمیسیون معماری حضور داشته و امکان بررسی طرح‌های فرادست کلیه سازمان‌ها با شهرداری چه در زمینه برنامه‌ریزی و طراحی و چه تاسیسات و زیرساختی فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.