رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: مدت زمان پاسخگویی شهرداری به درخواست‌های مردمی در نتیجه اجرای فاز اول فرایند شهروندسپاری با کاهش قابل توجه مواجه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان گفت: ارتقا فاز اول شهروندسپاری سبب شده مدت زمان پاسخگویی شهرداری به درخواست‌های ثبت شده در دی و بهمن ماه ۹۸ بطور میانگین در ۸۰ درصد مواقع به کمتر از یک روز کاری برسد.

او ادامه داد: در ۵۰ درصد از موارد روند پاسخگویی در کمتر از دو ساعت انجام شده در حالی که پیش از این تا ۲۷ روز به طول می‌انجامیده است.

این عضو شورای شهر شیراز متوسط زمان پاسخگویی به روش گردش‌کار قدیم را در ۵۵ درصد موارد ۳۰ تا ۳۹ روز و بعد از اصلاح روش انجام کار را در ۸۴ درصد موارد کمتر از یک روز عنوان می‌کند.

دودمان، مهم‌ترین نتایج شهروند سپاری را تسریع و تسهیل در انجام خدمات رسانی به شهروندان، کاهش کنترل در فرایندها، کاهش تعداد فعالیت‌ها و زمان‌دار کردن گام‌های فرایند جهت کنترل بیشتر برمی‌شمارد.

او، فرایند‌های اصلی شهرداری الکترونیک را شامل استعلام، صدور پروانه، صدور پایان کار و صدور عدم خلاف و فرآیند ممیزی املاک دانست و اظهار کرد: نوع درخواست‌ها در سال ۹۷، ۸۷ درصد استعلام و ۳ درصد عدم خلاف بوده و بیشترین استعلامات به مناطق ۴ و۱ تعلق داشته است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، شهرداری را مکلف دانست در راستای اطلاع‌رسانی شهروندان در ارتباط با پروژه شهروندسپاری برنامه‌ریزی و تبلیغات موثر داشته و در این زمینه شهرداری الکترونیک و سازمان فاوا همکاری لازم را با سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی داشته باشند.

دودمان اضافه کرد: شهرداری مکلف است قرارداد سال‌های ۸۴، ۸۹، ۹۷ و ۹۸ مربوط به سامانه شهرسازی به همراه پیوست‌های فنی را در اختیار کمیسیون قرار داده و روند گسترش و ارتقا کار جمع سپاری مربوط به منطقه یک را تا پایان اسفند سال ۹۸ انجام و گزارش آن را ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار