مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع­ دستی استان زنجان از آغاز مرمت و ساماندهی مدرسه شریعتی زنجان در راستای اجرای طرح احیاء و باززنده سازی این اثر ارزشمند تاریخی خبر داد.

ادامه مرمت مدرسه تاریخی شریعتی زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع­ دستی استان زنجان گفت: با عنایت به اجرای پروژ‌های مرمتی در سطح استان، در این راستا پروژه مرمت و بازسازی مرمت مدرسه تاریخی شریعتی از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز شد.

او افزود: مدرسه شریعتی بخشی از میراث و هویت مردم شهر زنجان به شمار می‌رود و با توجه به نوع معماری، اقدام‌های حفاظتی جهت احیا و جلوگیری از تخریب آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارجمند تصریح کرد: این بنا در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده و هرگونه مرمت، بازسازی و احیاء در تغییر و تعمیرات این بنا با نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ­دستی زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: یکی از دلایل ماندگار شدن این مدرسه را قدمت آن عنوان کرد و افزود: تعداد فارغ التحصیلان این مدرسه از دیگر دلایل ماندگاری آن محسوب می‌شود.

احداث دبیرستان شریعتی در زمان پهلوی اول در سال ۱۳۱۲ آغاز شده و در سال ۱۳۱۴ از این بنا بهره برداری شده است. مدرسه شریعتی با تایید شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۳ جزء مدارس ماندگار در سطح کشور قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.