رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۳۳ مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۳۳ مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد.

او افزود: با ابتلای این شمار در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۶۲۷ نفر افزایش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این شمار ابتلای جدید، ۲۷ نفر در بندرعباس، ۲ نفر در میناب، ۳ نفر در بندرلنگه و یک مورد هم در قشم ثبت شده است.
فرشیدی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم و شمار جان باختگان بر اثر کرونا در استان همان ۲۲ نفر است وموارد مثبت جدید از ۳۰۷ مورد آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان به ثبت رسید.
او گفت: در ۷۲ ساعت گذشته هزار مورد آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۱۴۴ مورد مثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با شناسایی یک مورد جدید مبتلا به کرونا اعضای خانواده و کسانی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند، کنترل می‌شوند.

فرشیدی گفت: مبتلایان جدید که بیشتر جوانند علامت دار نیستند، اما باید در مراکز درمانی و یا منزل حداقل ۱۴ روز قرنطینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با توجه به اینکه بازار ماهی فروشان بندرعباس کانون ابتلاء در سه روز اخیر بوده است، بازار دو هفته برای ضدعفونی و گندزدایی تعطیل شد.

فرشیدی از همکاری شاغلان بازار ماهی فروشان بندرعباس قدردانی کرد و از خانواده‌های آنان نیز خواست که با دانشگاه علوم پزشکی استان همراهی کنند.

او گفت: کسانی که در طی هفته گذشته از بازار ماهی فروشان بندرعباس ماهی خرید کردند نگران نباشند. ماهی‌های خریداری شده هم قابل استفاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: کسانی که از بازار ماهی فروشان بندرعباس ماهی تهیه کردند ماهی‌ها را خام مصرف نکنند.

فرشیدی حضور در بازار ماهی فروشان را دلیل بر ابتلاء به کرونا ندانست و گفت: کسانی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند که علامت دار هستند.
او با انتقاد از شلوغی‌های سطح شهر از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در منزل بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از امروز پنجم اردیبهشت کارشناسان بهداشت محیط با صنوفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد می‌کنند.

فرشیدی از مردم خواست فاصله اجتماعی را رعایت و در فضا‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه پنجمین روز از هفته سلامت به نام روحانیون، نهاد‌های دینی و همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا نام گذاری شده است از کادر درمان به خاطر فداکاری و مجاهدت برای مقابله با کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: کرونا ویروس ، کووید19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.