شهرستان بشاگرد منطقه ای کمتر شناخته شده با جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوان است.

حسن باقری ریس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد گفت: بشاگرد مناطقی بکر و دیدنی خوبی دارد که نیاز به معرفی از سوی رسانه‌ها است

وی گفت:یکی از جاذبه های دیدنی بشاگرد روستاهای کپری در این شهرستان است که با لهجه و گویش متنوع، زندگی متفاوت خانه‌های سنتی پذیرای گردشگران است.

این عضو شورا گفت: سد سهران با وجود آبی که پشت آن جمع شده و کوه‌های اطراف آن با رویش گیاهان دارویی مثل آویشن وزیره سبز و همچنین درختانی همچون کسودنگ، بنه وبادام وحشی منطقه زیبای را برای گردشگران به وجود آورده است. 

باقری افزود: سد کاهکن با انبوه درختان سر به فلک کشیده جَگ و آ رودخانه های دایمی و روستا‌های مثل بیورچ، درشهر و بشنو و رودخانه معروف به سه بن مگ یا همان سه بوته نخل جا‌های است که میتوان چشم هر گردشگری را به سمت خود جلب کند.

ریس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد گفت: آبشار‌های روستای بابک و آویشن در روستای تچک هم از جا‌های دیدنی شهرستان بشاگرد است.

 رودخانه‌های پر آب از جمله جگین و در روکی و باران‌های فصلی مخصوصا در فصل تابستان در بشاگرد از دیگر جاذبه های دیدنی بشاگرد است.

همچنین شهرستان بشاگرد با دارا بودن کوه‌های بلند از جمله کوه پلکی. محراب وسفیدکوه باتنوع گیاهان ودرختان زیاد وحیات وحش فوق العاده محیطی جالبی برای دوستداران کوهنوردی ایجاد کرده است .

بشاگرد دارای د محصولات کشاورزی مثل سیر سرخ ارگانیک، خرما، باقله و درختان میوه‌ای مثل انجیر و انگور  است و اکنون  هم دشت پلپلک با احداث دوهزار هکتار کاشت نخل مجول مکان خوبی را برای بازدید گردشگران فراهم کرده است.

 حسن باقری رئیس مجمع مطالبه گران بشاگرد گفت:البته در این شهرستان بعلت نبود زیر ساخت مناسب کار برای جذب گردشگر با مشکل روبرو است مشکلاتی مثل نبودن راه مناسب برای رفتن به این مکان‌های که گفته شد ونبود هتل یا مهمانپذیر برای استراحت و اقامت گردشگران و همچنین نبود امکانات اولیه در مکان‌های گردشگری مانند سرویس بهداشتی، رستوران وکافه از مشکلات سر راه گردشگران در شهرستان بشاگرد است.

برچسب ها: بشاگرد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.