دبیر دبیرخانه راهبری ملی درس زمین شناسی و انسان و محیط زیست مستقر در استان کرمان از برگزاری مسابقه ای با هدف مواجهه صحیح با سیلاب در بین دانش آموزان خبر داد.

محمد علی بهرامی، دانش آموزان کرمانی مواجهه با سیلاب را مسابقه می دهنددبیر دبیرخانه راهبری ملی درس زمین شناسی و انسان و محیط زیست مستقر در استان کرماندر گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه با توجه به سیلاب‌های اخیر در سطح کشور و استان، لزوم مواجهه صحیح  قبل و بعد از سیلاب وجود دارد،  از برگزاری مسابقه ای با هدف مواجهه صحیح با سیلاب در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان کرمان خبر داد.

او افزود: در ادامه بحث طرح گسترش سواد آبی و با محوریت مانور مواجهه با سیلاب به دلیل تعطیلی مدارس و لزوم بهره گیری از خلاقیت دانش آموزان دوره متوسطه خصوصا پایه یازدهم، شرکت آب منطقه‌ای کرمان با همکاری دبیرخانه زمین شناسی و انسان و محیط زیست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، نسبت به برگزاری مسابقه ای از دانسته‌های فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در قالب شعر، مقاله، عکس، پوستر و فیلم در سطح استان کرمان به صورت مجازی اقدام کرده است. 

 بهرامی افزود: متقاضیان می‌توانند برای ارسال  آثار خود  از چند طریق: ارسال پستی به آدرس: کرمان خیابان پاسداران، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان و ارسال فضای مجازی (آدرس گروه صفحه و یا وب سایت لت) به آدرس ab ۲۱۲۴۶ در اینستاگرام ارائه کنند و یا با شماره تلفن ۰۳۴۳۲۲۲۰۳۹۱ تماس بگیرند.

او با بیان اینکه در این مسابقه کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه خصوصا پایه یازدهم می‌توانند شرکت کنند، بیان کرد:  مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه امسال است. 

بهرامی گفت: این مسابقات با شعار # در خانه می‌مانیم و در مسابقه شرکت می‌کنیم، برگزار می‌شود و به برندگان این رقابت‌ها ۱۵ عدد کارت هدیه اهدا خواهد شد.

او افزود: وزارت نیرو با همکاری وزارت آموزش و پرورش از پارسال، نسبت به آمادگی برای برگزاری مانور سراسری مواجهه صحیح با سیلاب و نقش دانش آموزان در این خصوص با برگزاری همایش ملی در تاریخ ۵ دی ماه ۹۸ و به دنبال آن مانور مواجهه با سیلاب در سطح کشور اقدام کرده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، برگزاری این مانور میسر نشد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار