مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان مهم‌ترین مشکل استان را توقف یکساله بیش از یک هزار طرح بهره برداری و توسعه جنگل‌ها و بیابان زدایی در استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: به منظور تعیین و ارائه سیاست‌های استراتژیک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسعود منصور سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.

او اظهار داشت: در این جلسه، وجود بیش از یکهزار فقره طرح‌های بهره برداری و توسعه جنگل‌ها و بیابان زدایی در قالب ماده ٣ قانون حفاظت و بهره برداری جنگل‌ها و مراتع کشور که با توجه به رأی وَحدت رویه صادره از سوی دیوان عدالت اداری کشور بیش از یکسال است که واگذاری بهره برداری از اینگونه طرح‌ها به بهره برداران عرفی متوقف شده، بعنوان مهم‌ترین مشکل موجود در استان خوزستان مطرح شد.

توقف یکهزار طرح توسعه جنگل‌ها و بیابان زدایی در خوزستان

کیانی بیان کرد: با عنایت به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذرای شده است، به همین دلیل با اصلاح رأی صادره از سوی دیوان عدالت اداری، زمینه مشارکت مردم و اقتصادی شدن طرح‌های منابع طبیعی فراهم خواهد شد.

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد: در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری، پروژه‌های سازه‌ای ایجاد شده نیاز به تهیه شرح خدمات جامع و بهره برداری از آن‌ها دارد تا بهره برداران و آبخیزنشینان در حفظ پروژه و بهره برداری از آن مشارکت کنند.

در این نشست مسعود منصور سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور سیاست‌ها و برنامه‌های مهم و استراتژیک سازمان مطبوع را در قالب ٤ طرح و ٩ محور تحت عنوان ٩٩=٩ ارائه کرد.

توقف یکهزار طرح توسعه جنگل‌ها و بیابان زدایی در خوزستان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار