رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تحقق شعار جهش تولید به یک رشد پایدار برسیم و لزوم این کار استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر مشاغل و اقتصاد کشور گفت: اقتصاد بحث اول کشور و در این چهار سال اخیر بحث تولید محور شعار‌ها بوده است.

حمیدرضا فولادگر تأکید کرد: باید برای تحقق شعار جهش تولید به یک رشد پایدار برسیم و لزوم این کار استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی الزامات جهش تولید را تعریف کردیم و براساس آن ظرفیت‌های داخلی را به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم کردیم.
وی افزود: در ظرفیت نرم‌افزاری جمعیت جوان، نیروی ماهر و متخصص، نیروی بخش خصوصی با تجربه، ساختارها، سیاست ها، قوانین موجود و ساختار سه قوه تعریف می‌شود و در سخت افزاری بیشتر به صورت بخشی توجه شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم تصریح کرد: بخش صنعت با اولویت راهبرد و صنعت، معادن و صنایع معادنی با حفظ زنجیره ارزی، نفت، گاز و پتروشیمی با حفظ زنجیره ارزی، انرژی با اولویت برق و انرژی‌های تجدید پذیر، مسکن و ساختمان، حوزه کشاورزی با اولویت صنایع غذایی و تبدیلی، تکمیلی و امنیت غذا، توسعه روستایی که اکنون می‌توان با وجود آلودگی شهر‌های بزرگ به کرونا مهاجرت معکوس را انجام داد که لازمه آن توسعه روستایی است، گردشگری که بیشترین آسیب را از کرونا دیده همچنین فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک و اصلاح ساختار‌ها از مبانی ظرفیت سخت‌افزاری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.