معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه گفت: باید برای کاهش بیشتر نرخ تورم استان تلاش کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هدایت حاتمی در جلسه امروز (دوم اردیبهشت) تنظیم بازار استان، از کاهش ۲۷ پله‌ای نرخ تورم استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: اگرچه با تلاش‌هایی که صورت گرفت از جایگاه اول تورم کشور به جایگاه ۲۸ رسیده ایم، اما اکنون چند ماه است در همین جایگاه مانده‌ایم و این موضوع مقبول نیست.

او با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید جزو پنج استان ارزان کشور باشد، عنوان کرد: باید برای کاهش بیشتر نرخ تورم استان تلاش کنیم و اجازه افزایش قیمت در اقتصاد خانوار‌ها را ندهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، برای این منظور حتما باید روی ساماندهی اصناف تمرکز و شبکه‌های توزیع کالا در استان را نظام‌مند کنیم.

حاتمی در ادامه از وفور کالا در کشور خبر داد و افزود: با وجود تامین مناسب کالایی که داریم، اما گاهی برخی کالا‌ها با قیمت زیاد به دست مردم می‌رسد که باید به آن رسیدگی شود.

وی یادآور شد: متاسفانه تغییر سال به عادتی برای افزایش قیمت خودسرانه کالا‌ها تبدیل شده و در شرایط کنونی نیز شیوع بیماری کرونا باعث شده در زنجیره توزیع برخی کالا‌ها اختلال ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه مدیریت قیمت کالا‌ها برای ایام ماه رمضان را ضروری دانست و با تاکید بر اینکه نباید اجازه افزایش قیمت در این ایام داده شود، خاطرنشان کرد: در استان نیز تدابیر ویژه تنظیم بازار ماه رمضان باید هرچه زودتر اجرایی شود.

حاتمی بر لزوم آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان بر اساس روال سال‌های قبل تاکید کرد و ادامه داد: تعزیرات حکومتی باید از اول ماه رمضان حضور موثری در بازار داشته باشد.

او  توجه به شبکه توزیع کالا و پای کار آوردن فروشگاه‌های بزرگ و شبکه منتخب اصناف را نیز ضروری دانست.

حاتمی از سهمیه مناسب کالا‌های اساسی شامل برنج، شکر، خرما، روغن، گوشت، مرغ و ... که برای استان در نظر گرفته شده یاد کرد و گفت: باید برای جذب این سهیمه تلاش کنیم.

او خواستار افزایش مراکز عرضه کالا‌های اساسی تنظیم بازار در استان شد تا شاهد ایجاد صف و به خطر افتادن سلامت مردم نباشیم.

حاتمی با بیان اینکه این روز‌ها اخبار بدی درباره قیمت برنج به گوش می‌رسد، گفت: برنجی که توسط تجار وارد استان شده باید هرچه زودتر تعیین تکلیف و عرضه شود.

او همچنین بر لزوم عرضه شکر به میزان کافی در بازار هم تاکید کرد و یادآور شد: قیمت کیلویی ۵۹۰۰ تومان که برای شکر در نظر گرفته شده نیازمند اصلاح است.

حاتمی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم شکر از شبکه توزیعی که برای آن تعریف شده منحرف شود، یادآور شد: از سهمیه شکری که برای استان در نظر گرفته شده هزار تن آن به صورت بسته بندی و ۲۴۴ تن به صورت فله عرضه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه درباره وضعیت قیمت مرغ در استان نیز اظهار کرد: باید روزانه حداقل ۱۵ تن مرغ از بازار جمع شود تا بتوانیم قیمت‌ها را تعدیل کنیم.

حاتمی با اشاره به برنامه‌ریزی حدود ۴۰ روزه‌ای که برای تعدیل قیمت مرغ در بازار انجام شده، یادآور شد: اگرچه ما همواره حمایت از مصرف کننده را در اولویت داریم، اما اگر قیمت مرغ به حد پایینی برسد که تولید در آینده کاهش و قیمت‌ها افزایش می‌یابد، آن زمان دیگر نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

او معتقد است باید جمع‌آوری مرغ تا زمانی که قیمت آن به حدود ۱۲ هزار تومان برسد ادامه داشته باشد، تا هم ذخیره کافی در استان داشته باشیم و هم از تولیدکنندگان حمایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از ظرفیت تولید دستکشی که در استان فراهم شده نیز یاد کرد و ادامه داد: ۷۰ درصد دستکش تولیدی باید در اختیار فروشگاه‌های بزرگ، داروخانه‌ها و واحد‌های منتخب قرار گیرد و ۳۰ درصد مابقی نیز در در اختیار خود تولیدکننده باشد.
انتهای پیام/ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.