معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : طی دو سال اخیر نرخ بیکاری استان روند کاهشی ملموسی داشته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی، معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : این کاهش نرخ بیکاری برآیند فعل و انفعالات صورت گرفته در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی، فعالیت بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه صادرات و ... است.

او با بیان اینکه باید چالش‌های حوزه اشتغال احصاء و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود، گفت : همچنین باید مشخص کنیم در چه حوزه‌هایی ظرفیت بیشتری برای ایجاد اشتغال داریم تا منابع را بیشتر به آن بخش‌ها سوق دهیم.

حاتمی بر لزوم فعال‌تر شدن بیشتر شهرستان‌ها در موضوع اشتغال هم تاکید کرد.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به هدف گذاری برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، گفت: اگر چه هنوز نرخ بیکاری سال گذشته از سوی مرکز آمار ایران اعلام نشده، اما میانگین نرخ بیکاری فصول مختلف استان نشان می‌دهد احتمالا این هدف گذاری محقق شده است.

او به روند مناسب کاهش نرخ بیکاری استان هم اشاره کرد و گفت: آهنگ کاهش نرخ بیکاری استان تقریبا دو برابر میانگین کشور بوده که نشان از کار مضاعف در استان دارد.

او گفت: براساس آمار‌ها کاهش نرخ بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن (۱۳۹۷) ۳.۱ درصد و نسبت به دو سال قبل (۱۳۹۶) ۵.۹ درصد بوده است.

 عزیزی گفت: سال گذشته بیش از ۵۹ هزار شغل ناخالص از سوی دستگاه‌های استان در سامانه رصد ثبت شده است.

او با بیان اینکه براساس سند اشتغال استان برای امسال کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری در نظر گرفته شده، گفت: اشتغال پیش بینی شده برای امسال نیز ایجاد ۴۷ هزار شغل ناخالص است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.