اعطاء درباره محدودیت‌های مالی شهرداری در روزهای کرونایی و آسیب‌های توجه نکردن به فاصله گذاری اجتماعی، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های شورای شهر تهران، گفت: شهرداری تهران به دلیل حجم بالای پرسنل با چالش‌های مالی جدی مواجهه است، زیرا زیر مجموعه‌های شهرداری تهران مشکلات گسترده‌ای دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در این شرایط درخواست شورای شهر تهران این است بخشی از تسهیلات پرداختی دولت برای مقابله با ویروس کرونا به شهرداری تهران تخصیص پیدا کند.

اعطاء با اشاره به جزئیات مصوبه بودجه سال ۹۹،  ادامه داد: درباره بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران که در اسفندماه به تصویب رسید بندی‌هایی از این مصوبه در هیئت تطبیق مورد اعتراض واقع شد و از این رو نیز شهرداری بر روی مصوبه خود پافشاری کرد که در نهایت موضوع به جلسه شورای حل اختلاف ارجاع شد و قرار بر این شد موضوع با توافق فی مابین حل و فصل شود که در نهایت اجزای بودجه به تصویب رسید و من از حسن توجه انجام گرفته تشکر می‌کنم.

او با تاکید بر این نکته که در شرایط موجود به دلایل متعدد در آمد شهرداری تهران کاهش پیدا کرده است، گفت: کاهش درآمد‌ها مشکلاتی را به دنبال داشت و از سوی دیگر نیز میزان هزینه‌های شهرداری افزایش پیدا کرده و در خواست ما از رئیس جمهور این است که جلسه‌ای با موضوع رسیدگی به وضعیت شهر‌ها برگزار کند تا هیئت دولت در جریان جزئیات مشکلات کلانشهر‌ها قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: گلایه مشتریان از خلف وعده بانک شهر/ تعهد بازگشت اقساط قرض الحسنه کسر شده عملی نشد 


سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت شیوه نامه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: شیوه نامه استفاد از ناوگان حمل و نقل که از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل تهیه و به ستاد مقابله با کرونا ارسال شده است.

اعطاء در واکنش به حضور دستفروشان در مترو، ادامه داد: باید تاکید کنم شورای شهر تهران طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران را به تصویب رساند اما از سوی مدیریت شهری به شکل جدی مورد تعقیب قرار نگرفت.

او با بیان اینکه مدیریت شهری مشاغل سیار و بی کانون را به رسمیت شناخته است، بیان کرد: در این بخش باید ساعت، نوع و شناسنامه فعالیت دستفروشان مورد بررسی قرار بگیرد، اما در بخش دستفروشان مترو باید به این نکته اشاره کنم در حال حاضر موضوع فعالیت دستفروشان با سلامت مسافران در تداخل است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی برای حمایت از دستفروشان، افزود: متاسفانه گروه‌های فعال اجتماعی نسبت به سلامت و ایمنی مترو بی تفاوت هستند و توجهی به این موضوع ندارند و نظر ما این است که در شهرداری تهران باید مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون را به شکل جدی تری دنبال کنند.

اعطاء با اشاره به درخواست شورای شهر تهران برای ارائه آمار تفکیک شده ابتلا و جانباختگان ویروس کرونا در پایتخت، ادامه داد: ما در شورای شهر تهران این درخواست را داشتیم که آمار ابتلا به کرونا و تعداد فوتی‌ها به تفکیک شهر‌ها اعلام شود و این مطالبه از سوی رئیس و اعضای شورای هر تهران مطرح شد.

او با تاکید بر اینکه مرجع اعلام آمار ستاد ملی مقابله با کروناست، بیان کرد: باید تاکید کنم این مطالبه حق مردم است که ارائه آمار به تفکیک شهر‌ها اعلام شود، زیرا ارائه آمار به تفکیک می‌تواند در تصمیم گیری‌های مدیریتی کمک کند.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره اصلاح ساختار شهرداری تهران، افزود: در بخش اصلاح ساختار شهرداری با دو حوزه درگیر هستیم که یکی از آن اصلاح ضوابط تشکیلاتی شهرداری بود که پس از ۳ جلسه بحث در شورا به تصویب رسید، اما لایحه اصلی که درباره ساختار بحث می‌کند به شورا ارسال شده و در کمیسیون‌های تخصصی در حال بحث است.

اعطاء ادامه داد: در لایحه پیشنهادی شهرداری ادغام دو معاونت منابع انسانی و برنامه ریزی پیشنهاد شده است و در مقابل نیز پیشنهاد دیگر حذف معاونت امور مناطق است که باید تاکید کنم سناریو‌های مختلفی مطرح شده که هیچ کدام از آن به جمع بندی نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار