معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: واحد‌های اقامتی با تایید وزارت بهدات و اخذ مجوز از این معاونت مجاز به آغاز فعالیت خواهند بود.

هما خورشیدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به تعطیلی مراکز اقامتی و هتل‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: همه‌ی واحد‌های اقامتی استان باید برای آغاز فعالیت مجوز کتبی از معاونت گردشگری استان دریافت کنند و و هیچ یک از واحد‌ها حق فعالیت خودسرانه بدون هماهنگی با این معاونت را ندارند.

او افزود: واحد‌های اقامتی که مجوز فعالیت دریافت می‌کنند، تاسیسات، سیستم‌های تهویه و سرمایشی و گرمایشی را کنترل کنند و مواد غذایی فاسد شدنی در صورت اتمام تاریخ مصرف معدوم شدند و همچنین تا حد ممکن از پرسنل قبلی جهت کار در واحد استفاده شود.

خورشیدی با بیان اینکه برق، گاز و آب در کلیه قسمت‌های ضروری در واحد‌های اقامتی باید برقرار باشد، اظهار داشت: قبل از بازگشایی واحد‌ها تمام قسمت‌های قابل نظافت و ضدعفونی مورد نظافت قرار گیرد تا احتمال باقی ماندن عوامل بیماری زا در محیط حذف شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: قبل از شروع کار، از سلامت پرسنل از طریق انجام معاینات طب کار و تهیه کارت بهدات مطمئن شوند و و مراتب بازگشایی را به نیروی انتظامی و اماکن استان اطلاع دهند.

او ادامه داد: نهیه اقلام بهداشتی اعم از محلول‌های ضدعفونی دست و محیط و همچنین ماسک به حجم و اندازه لازم به منظور استفاده پرسنل و مهمانان به عهده واحد است.

خورشیدی افزود: دسترسی مهمانان به تمام فضای واحد محدود شود تا امکان ضدعفونی مرکز از سوی پرسنل راحت‌تر انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.