استاندار همدان از شناسایی ۷۰ طرح سرمایه گذاری در استان در راستای جهش تولید خبر داد.

شناسایی ۷۰ طرح سرمایه گذاری در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید سعید شاهرخی، استاندار گفت: استان همدان روی ریل توسعه قرار گرفته و توسعه و پیشرفت بر مبنای یک برنامه مطالعه شده و منسجم است گفت: برای سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده ۷۰ طرح برای سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.

شاهرخی با اشاره به سند راهبردی استان، گفت: این استان رتبه نخست واگذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی را به بخش خصوصی در سال ۹۸ کسب کرد.

او ادامه داد: سند راهبردی این استان مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس راهبرد‌های دولت تدبیر و امید تدوین شده است.

استاندار همدان با اشاره به اجرای سند راهبردی و برنامه توسعه سه ساله این استان گفت: با تاسی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید، اولویت مهم ما در استان توجه به معیشت، اشتغال و تولید است.

شاهرخی افزود: تحقق این مهم جز با توجه به تولید، تولیدکنندگان و حمایت از بخش خصوصی محقق نمی‌شود.

او با تاکید بر تحقق جهش تولید در تمام حوزه‌های استان گفت: سه سایت گردشگری در استان برای مشاور طراحی می‌شود و سایت‌های اکباتان، علیصدر و باغ میوه سه طرح کلان گردشگری همدان است که اقتصاد استان را متحول می‌کند.

استاندار همدان بیان کرد: سایت گردشگری اکباتان با ۲۴۰ هکتار وسعت در مجاورت سد اکباتان به شهرداری واگذار شده تا ضمن مطالعه طرح با بکارگیری مشاور متخصص، زیرساخت‌های لازم را در این منطقه ایجاد کند.

شاهرخی گفت: ۲۳۰ هکتار از اراضی مجاور غار علیصدر نیز برای طراحی و اجرای سایت گردشگری به این مجموعه واگذار شده تا مقدمات کار را برای جذب سرمایه گذار فراهم کند.

او افزود: باغ میوه همدان نیز در وسعت ۲۲۰ هکتار سومین سایت مهم گردشگری استان محسوب می‌شود که در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه نیز بسیار اثرگذار است.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال سال جهش تولید است و شعار هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مبنای اساسی دارد اضافه کرد: شعار سال بر مبنای اولویت‌های کشور است و باید سعی شود با حفظ اصول و ارزش‌ها این مسیر را طی کنیم که این مهم با نگاه به درون امکان پذیر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.