محمودی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: پژوهش موتور محرکه و مبنای توسعه پایدار است.

پژوهش اساس توسعه و پیشرفتمحمودی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود، افزود: حتی اگر نشانه‌هایی از توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی رخ دهد آن توسعه مستمر و پایدار نخواهد بود و نمی‌تواند مسیر مطمئنی را طی کند.

او ادامه داد: به کار بستن نتایج پژوهش‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف اقتصادی به بهبود راهکار‌ها و روش‌های معمول منجر می‌شود.

محمودی بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ با برگزاری جلسات مستمر و تقدیر از پژوهشگران برتر شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان به امور پژوهشی نگاه جدی تری شد و با انجام فعالیت‌های کاربردی و تاثیرگذار و ارائه طرح‌های اقتصادی در سال ۱۳۹۸ چهار نفر از اساتید هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا در هسته پژوهش اداره کل عضو شدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار داشت: این هسته با ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی با همفکری محققان و متخصصان امر ضمن توجه به موانع و مشکلات موجود و توان و ظرفیت‌های اقتصادی استان موجب برنامه ریزی بهتر و در نتیجه رسیدن به اهداف توسعه و رشد اقتصادی در استان خواهد شد.

او به دستاورد‌های هسته پژوهش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و یاد آورشد: یکی از این دستاورد‌ها انتخاب ۳ اولویت پژوهشی به منظور رونق تولید و اقتصاد مقاومتی براساس سند توسعه استان همدان با موضوعات طراحی الگوی برند موفق در صنایع استراتژیک، مدل رفتار صادراتی و الگوی بین‌المللی‎سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است.

محمودی همچنین گفت: ارائه ۱۴ گزارش تحلیلی با موضوعاتی، چون باید‌ها و نباید‌های رونق تولید، سیمای تجارت خارجی، وضعیت کسب و کار و عملکرد بازار سرمایه در استان همدان ،انتشار کتاب با عنوان "سیمای تحلیلی وضعیت اقتصادی استان همدان در سال ۱۳۹۷"، ارائه دو طرح پژوهشی و یک مقاله پذیرفته شده در مجله علمی - ترویجی سیاست‌های اقتصادی و برگزیده در در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان از جمله اقدامات انجام شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار