معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از ۳۰ میلیارد تومان بخشش جرایم مالیاتی و ۴ میلیارد تومان بخشش جرائم تامین اجتماعی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در استان خبر داد.

بخشش جرایم مالیاتی ۳۰ میلیارد تومانی در همدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ظاهر پورمجاهد ظهر امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه جلسات متعددی به عنوان کمیته اقتصاد مقاومتی برگزار کرده‌ایم اظهار کرد: در این زمینه با ۱۳ دستگاه همکاری داریم.

او با اشاره به اینکه ۶۰ برنامه در ۱۳ دستگاه برگزار شده است گفت: در حوزه کشاورزی هفت برنامه، ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت پنج برنامه ۸۶ درصد پیشرفت داشته است افزود: پنج برنامه اداره میراث فرهنگی ۵۵ درصد تحقق یافته است.

او با بیان اینکه در حوزه کار و رفاه اجتماعی پنج برنامه ۱۲۵ درصد پیشرفت داشته است گفت: در شهرک صنعتی هفت برنامه به طور صددرصد انجام شده است.

پورمجاهد با اشاره به اینکه شرکت گاز یک برنامه ۶۶ درصد پیشرفت داشته است افزود: در مجموع ۶۰ برنامه ۷۴ درصد پیشرفت داشته است.

او با بیان اینکه در سازمان صنعت، معدن و تجارت تثبیت اشتغال و افزایش تولید مدنظر بوده است خاطرنشان کرد: در حوزه معدن احیای واحدهای تولیدی حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به معرفی واحدهایی برای دریافت تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان در سامانه بهین‌یاب متقاضی داشتیم که نیاز است سیستم بانکی کشور روند ارائه تسهیلات را آسان کند.

او با بیان اینکه بازدید از واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داده ایم افزود: ۶۰ جلسه ستاد تسهیل در دستور کار بوده که بیش از ۴۰ جلسه برگزار شده و ۲۲۳ مورد مصوبه داشته است.

پورمجاهد از ۳۰ میلیارد تومان بخشش جرایم مالیاتی و ۴ میلیارد تومان بخشش جرایم تامین اجتماعی برای واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد.

او با بیان اینکه ستاد تسهیل استان جزو ستادهای برتر کشور است و سه استان برتر در این زمینه هستیم افزود: پیگیری و رفع مشکلات طرح‌های نیمه تمام از جمله موضوعات مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به احیای واحدهای غیرفعال خاطرنشان کرد: ۲۱ واحد در هفت ماهه امسال در سازمان صنعت، معدن و تجارت احیا شده‌اند.

او با بیان اینکه در حوزه آرد و نان اقدامات مهمی به منظور رفع مشکلات مردم انجام شده است گفت: در حوزه میراث فرهنگی ۱۰ برنامه تعریف شده است.

پورمجاهد با اشاره به اینکه یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری راه‌اندازی کمیته تسهیلات روستایی بوده است افزود: طرح‌های خوبی اداره میراث فرهنگی دارد و توزیع شهرستانی خوبی هم داشته است.

او به پنج برنامه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: برگزاری بازارچه فروش موقتی و دائمی اقدام خوبی از سوی این اداره بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به ارتقای مهارت آموزشی دانش‌آموزان افزود: اداره‌کل اقتصاد و دارایی۶ برنامه داشته است و نیز شرکت شهرک‌های صنعتی هفت برنامه که تمام آنها توسط این دستگاه محقق شده است.

او با اشاره به اینکه در حوزه آموزش چرم اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود: در حوزه کفش چرم چندین واحد خوب در استان فعال است.

پورمجاهد از صادرات یک‌هزار و ۳۰۰ میلیون دلاری اداره گمرک در سال ۹۸ با مبدأ استان خبر داد و گفت: نرم‌افزاری در اداره گمرک راه‌اندازی شده که استعلام‌ها به خوبی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی اقدامات خوبی انجام داده است افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سامانه نیکا ثبت شده و به صورت کشوری رصد می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.