رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: اعتبارات هزینه‌ای سال آینده همدان با ۱۰ درصد افزایش به ۳۵۶ میلیارد تومان رسید.

افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای همدان در سال آیندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید اسکندر صیدایی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در دیدار استاندار همدان با اعضای مجمع نمایندگان این استان بیان کرد: همچنین اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان با ۶۶ درصد افزایش، سال آینده به ۱۴۳ میلیارد تومان می‌رسد.

او یادآور شد: اعتبارات ۲ درصد درآمد نفت این استان نیز با توجه به شرایط کشور ۴۲ درصد کاهش و به رقم ۳۴ میلیارد تومان تقلیل یافت.

صیدایی افزود: اعتبارات موضوع ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده استان همدان نیز با ۵۵ درصد افزایش به ۳۷ میلیارد تومان در سال آینده می‌رسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با ارایه گزارش اجمالی از ظرفیت‌های لایحه بودجه سال آینده اضافه کرد: باید با تضارب آرا و تبیین بودجه با کمک نمایندگان مجلس بتوان از ظرفیت آن‌ها برای افزایش اعتبارات و ایجاد ردیف بودجه جدید بهره گرفت.

او گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به کاهش اتکای بودجه به نفت، ساختار لایحه بودجه سال آینده به ویژه در اعتبار‌های هزینه‌ای با تغییراتی مواجه شد.

صیدایی ویژگی‌های بودجه سال آینده کشور را ثبات و انضباط، کارآمدسازی بازار ارز، توجه به مولفه‌هایی همچون تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، معیشت عمومی و کاهش فقر مطلق عنوان کرد.

او افزود: در بودجه سال آینده افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت پیش بینی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به حذف یارانه سه دهک شده است.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.