معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از افزایش بودجه سال ۹۹ کشور برای زنان خبر داد.

افزایش بودجه سال ۹۹ کشور برای زنانمعصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: اگر چه بودجه سال ۱۳۹۹ کشور برای بیشتر بخش‌ها با کاهش همراه است ولی دولت به بخش توانمند سازی زنان توجه ویژه‌ای داشته است و این بودجه افزایش هم در مقایسه با امسال دارد.

او با بیان اینکه امسال ۲۱ میلیارد تومان بودجه برای سیاستگذاری حوزه زنان و خانواده کشو اختصاص یافت افزود: علاوه بر این بودجه ما در کشور ۱۳ میلیارد برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و ۳ میلیارد تومان ازاعتبارات استان‌ها برای کمک به کارآفرینی و توانمندسازی زنان به کار گرفتیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان از بودجه سال آینده برای سیاستگذاری و اجرای طرح‌های زنان کشور خبر داد و گفت: هم اکنون علاوه بر این بودجه نیمی از بودجه‌های اصلی کشور از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی و بهداشت و درمان کشور به زنان اختصاص دارد.

ابتکار ادامه داد: ما با اجرای سند‌های ارتقای وضعیت زنان و خانواده در کشور به دنبال شناسایی نیازها، کمبود‌های مناطق برای بالندگی و نقش افرینی زنان در جامعه هستیم.

او بیان کرد: در این سند‌ها راهکار‌ها برای رفع مشکلات با همفکری مسوولان و تشکل‌های مردمی بررسی و عملیاتی می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ما درسفر یک روزه به استان همدان ۴ موافق نامه هم در زمینه بوم گردی و اشتغال بانوان در این بخش را هم به امضا رساندیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.