معاون آموزشی دانشگاه گفت : اپیدمی کرونا واکنش های روانی اجتماعی متعددی از جمله افسردگی، خود بیمار انگاری و وسواس افراطی و واکنش اضطرابی را در جامعه در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خزایی معاون آموزشی دانشگاه گفت : مهمترین مداخلات روانشناختی که در این بحران باید صورت پذیرد عبارتند از : تصویب کارگروه تخصصی و روانپزشکی و روانشناسی تصویب بسته حمایت های اجتماعی، اقتصادی برای گروه های آسیب پذیر حمایت های اقتصادی و اجتماعی آموزش رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی است .

او گفت : مشاوره تلفنی توسط کارشناسان به صورت ۲۴ ساعته تشکیل تیم واکنش سریع امکان ارجاع فوری و اورژانس در مواقع مورد نیاز از دیگر اقدامات است .

خزایی افزود : تشکیل تیم های تخصصی خدمات روانی اجتماعی برای چهار گروه جامعه، شامل بیماران و خانواده آنها ، تیم سلامت و تیم رهبری و مدیریت که در مواجه مستقیم با بیماری و شرایط ایجاد شده و مشکلات ناشی از آن هستند از دیگر اقداماتی است که در کاهش آسیب های روانی ناشی از اپیدمی کرونا موثر است .

او افزود : حمایت اجتماعی و اقتصادی ، ارائه آموزش های مستقیم و غیر مستقیم ، تشکیل کارگروه سوگ در شهرداری از مهمترین راهکارها در جهت کاهش مشکلات و آسیب های روانی و اجتماعی در افراد مبتلا به کرونا و خانواده های آنها محسوب می شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.