معاون راه و شهرسازی قم از صدور دستور توقف ۶۷ پروژه در استان در سال ۹۸ به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسین صالحی،معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال ۱۳۹۸ دستور توقف ۶۷ پروژه صادر شد.

او در خصوص اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه (ماده ۳۵) در سال ۱۳۹۸ و چشم انداز و برنامه‌های آن در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ واحد نظارت عالیه از ساختمان‌های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده‌اند و بنا به گزارش‌های ارسالی ۶۷ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

معاون راه و شهرسازی قم افزود: از مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروانه صادر شده در سال ۱۳۹۸، تعداد ۵۱۶ بازدید معادل حدود ۲۴ درصد ساخت و ساز‌های فعال استان توسط ناظرین عالیه این اداره کل انجام شده است.

به گفته صالحی از سال گذشته استفاده از سازندگان مسکن و ساختمان دارای مجوز (مجریان ذیصلاح) نیز مورد تاکید بیشتر این اداره کل بوده و در دستور کار کنترل‌های نظارتی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: کنترل و نظارت دقیق انجام خدمات مهندسی آزمایشگاه‌های فنی استان نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته نظارت عالیه است که به این منظور فعالیت ۲ مجری ذیصلاح و ۱ آزمایشگاه به حالت تعلیق در آمده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که این بازدید‌ها در سطح کل استان انجام شده است، ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۳۹۹ بازدید از ۶۰۰ پروژه در سطح استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار