مدیرعامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان گفت:اختلاف قیمت تولید تا مصرف‌ در دو محصول شیر و گوشت ۵۰ درصد است که این موضوع با پیگیری رسانه ای حل خواهد شد.

فرشید صراف مدیرعامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:قیمت یک شیر پاکتی ۹۰۰ میلی لیتری در بازار حدود ۳۴۰۰ تومان است در حالیکه این محصول برای تولید کننده بین ۱۷۵۰ تا ۲۵۰۰ تومان تمام می‌شود با این وجود دامداران با قیمتی بسیارپایین محصول خود را در اختیار تولیدکننده می‌گذارد.

او به تاثیر قیمت بر میزان مصرف شیر اشاره کرد و ادامه داد: سرانه مصرف سالانه شیر در هر نفر در ایران ۸۰ لیتر بوده، در حالیکه میانگین مصرف جهانی این محصول در دنیا ۶۰۰ لیتر و حداقل و حداکثر آن ۴۰۰ تا ۸۰۰ لیتر بوده است.

مدیرعامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان افزود: هر کیلو گوشت از دامداران به قیمت ۴۵ هزار تومان خریداری می‌شود، اما در بازار با قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که این اختلاف زیاد قیمت نشان از سودجویی دلالان دارد.

صراف بیان کرد: دامداران در بحث شیر و قیمت نوسانی آن ضربه بسیار خوردند و بیشترین سودجویی را در این خصوص دلالان داشتند و تقاضای دیگر ما آزادی صادرات شیرخشک بوده است که از این طریق می‌توانیم با سودجویی دلالان مبارزه کنیم.

او تصریح کرد: دامداران در بحث تامین نهاده مشکلات بسیاری دارند به طوریکه مجبور به بریدن سر دام‌ها می‌شوند، همچنین یک نمونه آن چند روز گذشته در صنف مرغداران بود که آن‌ها مجبور شدند به دلیل قیمت پایین مرغ در بازار و به صرفه نبودن تولید مرغ گوشتی، جوجه‌های یک روزه را زنده به گور می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی استان تاکید کرد: شعار امسال با اینگونه اقدام‌ها و فقدان حمایت از تولیدکننده‌ای که ناچار به ذبح و زنده به گورکردن دام و طیور خود می‌شود، محقق نخواهد شد.

صراف اظهار کرد: خسارت‌های کرونا شامل حال تمامی بخش‌ها از جمله این حوزه شد، اما اظهارنظر افراد غیرکارشناس و فاقد تخصص براین مشکلات افزود، این خسارت ناشی از کرونا نیست بلکه حضور مافیای رسانه‌ای بوده که رسالت صداقت و قداست رسانه را زیرسوال برده است.

او گفت:اختلاف قیمت تولیدکننده تا مصرف‌کننده در شیر و گوشت بازار ۵۰ درصد است و می‌خواهیم که با پیگیری رسانه‌ها و مدیریت مسئولان، دست دلالان و واسطه‌های سودجو از این بازار قطع شود.
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.