با شیوع ویروس کرونا بعضی از پزشکان اقلامی مثل لیموترش، سیر و زنجبیل را برای افزایش ایمنی بدن توصیه کرده که حالا استقبال مردم از این موارد باعث افزایش بی‌سابقه قیمت این صیفی‌جات در روز‌های اخیر شده است.

بازار سیاه کرونا در غیاب نظارت مسئولانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،بر اساس گزارش های‌مکرر مردمی نسبت به بالا رفتن قیمت سیر، پیاز، لیمو ترش و زنجبیل در روز‌های اخیر خبرنگار ما در تربت حیدریه سری به بازار این شهر زده و از چند میوه فروشی قیمت می‌گیرد.


رشد ۴ برابری قیمت لیمو ترش ، پیاز، سیر

 

بنا به مشاهدات قیمت این صیفی‌جات اعم از پیاز که با مبلغ کیلویی حدود ۲۰۰۰ تومان به فروش می رسید حالا به ۷۵۰۰ تومان رسیده است و یا قیمت لیمو ترش با افزایش ۴ برابری نسبت به هفته گذشته به کیلویی حدود چهل هزار تومان به دست مشتری میرسد. سیر هم کیلویی  ۴۵ هزار تومان در بازار فروخته می شود

ساز و کار تعیین قیمت نداریم


محمدرضا عباسپور مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه می‌گوید: وظیفه کنترل قیمت بازار با صنعت و معدن است. مشکلی برای تولید این محصولات کشاورزی در منطقه وجود ندارد و محصولاتی مانند سیر و پیاز در منطقه تولید می‌شود.

او ادامه می‌دهد:جهاد کشاورزی در ۱۶ محصول کشاورزی اساسی مانند گندم، جو قیمت تضمینی دارد که در صورت پایین بودن قیمت خرید بازار، وزارت جهاد کشاورزی ورود کرده و خرید تضمینی انجام می‌دهد. اما در اقلامی مانند پیاز، سیر و لیمو ما ساز و کاری برای تعیین قیمت فروش در مبدأ را نداریم و این موضوع به تقاضای بازار و توافق میان خریدار و کشاورز بستگی دارد.

کدام نهاد قیمت‌ها را کنترل می‌کند؟

حالا باید دید از طرفی با توجه به اظهارات مدیر صمت مبنی بر اینکه احتمال می‌دهد قیمت از مبداء گران شده است و از دست وی این افرایش خارج است و از طرفی بنا به اعلام مدیر جهاد کشاورزی مبنی بر نبود ساز و کاری برای تعیین قیمت فروش محصول توسط کشاورز بالاخره این قیمت‌ها در روز‌های آتی چگونه و توسط کدام نهاد کنترل خواهد شد؟


انتهای پیام//د.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.