مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب گفت: پیاده سازی ایده‌های خلاقانه فرهنگی مصداق تبدیل کردن تهدید به فرصت‌ها است.

رضا برآبادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: برای نخستین بار در خوشاب شاهد بهبود استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای سیاست‌های فرهنگی قرآنی معاونت قرآن و عترت، توسط فعالان این عرصه هستیم.

او افزود: با توجه به گسترش کاربرد فضای مجازی در کشور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم رحمت در جهت برنامه‌های بلندمدت خود به آموزش علوم و معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی در شبکه‌های اجتماعی از اواخر بهمن ماه سال گذشته روی آورده که این بدعت به نوبه خود گام نوینی در امر آموزش قرآن کریم و معارف اسلامی خواهد بود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب ادامه داد: در شرایط کنونی و بحران فراگیر ویروس کرونا اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی دوچندان شده است در همین راستا این موسسه اقدام به ظرفیت سازی و استفاده از ابزار‌های دیجیتال فضای مجازی در سه محور آموزش قرآن و مفاهیم آن، جذب و مشارکت مردمی و ترویج سبک زندگی اسلامی کرده است.

برآبادی بیان کرد: از ایده‌های خلاقانه جاری موسسه می‌توان به راه اندازی پویش‌های مردمی ختم قرآن مجازی برای شهدای سلامت با عنوان شیوع مهربانی و درگذشتگان ایام کرونایی با نام حی علی خیر العمل اشاره کرد که مصداق تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است.

او تصریح کرد: در این پویش اعضا با انتخاب شماره صفحه یا جزء در ربات طراحی شده به راحتی می‌توانند تصویر صفحه مورد نظر و فایل صوتی قرائت و ترجمه را دریافت کنند که بعداز قرائت و گوش دادن فایل‌های صوتی با انتخاب گزینه "ثبت خواندن" مشارکت خود را در پویش ثبت کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب تاکید کرد: این ربات به گونه‌ای کاملا هوشمند و دقیق تنظیم شده است که قابلیت گزارش گیری و ثبت تمام مشارکت‌ها را به صورت آنلاین و لحظه‌ای انجام می‌دهد که قابلیت انتشار و به اشتراک گذاری در تمام صفحه‌های مجازی را بطور همزمان دارد.

رضا برآبادی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی خوشاب با همکاری نهاد‌های متولی فرهنگ و این موسسه قرآنی امسال قوت گرفته که نوید بخش اتفاقات خوب در این عرصه خواهد بود.

او افزود: با آغاز بکار این پویش‌ها و ایجاد فضا‌های تعاملی با مردم بعداز گذشت حدود دو هفته شاهد استقبال خوبی بوده ایم که امیدواریم با آماده سازی زیر ساخت‌های لازم جهت تولید محتوای مناسب و راه اندازی سایت آموزش اینترنتی در این سال جدید این روند همچنان رو به بهبود باشد.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.