رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منوجان گفت: ادامه پروژه‌های آبخیزداری در حال حاضر باهدف کنترل سیلاب در شهرستان منوجان اجرایی می‌شود.

پروژه‌های آبخیزداری مانع بروز بحران در منوجان شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوذر سیفی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منوجان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر وجود بند سنگی ملاتی چاه شور مانع از بروز بحران در روستا‌های پایین دست شده و بند سنگی ملاتی چاه شور در منوجان سرریز شده است.

او‌با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری طی بارش‌های اخیر تاثیر گذار بوده افزود: به همین منظور ادامه این پروژه‌ها در حال حاضر باهدف کنترل سیلاب در شهرستان اجرایی می‌شود.

سیفی تصریح کرد: بارش‌های اخیر و جاری شدن آب سطحی و تشکیل سیل در برخی از مناطق شهرستان خساراتی را به دنبال داشت، خوشبختانه درجا‌هایی که طرح‌های آبخیزداری در قالب بند‌های خاکی و سنگی ملاتی به اجرا درآمد این پروژه‌ها نقش پایداری خود را آشکار کرده و سبب شد که روستا‌ها و آبادی‌های آن حوزه آبخیز از خطرات سیل در امان باشند.

او بابیان اینکه در صورت نبود عملیات آبخیزداری مناطق سر راس، تم زردان و حوزه شهری دچار آسیب شدید می‌شدند، گفت: در اکثر مناطق بند‌های منابع طبیعی سرریز و آب‌های جاری در مسیر طرح‌ها جاری شدند و نفوذپذیری آب به حداکثر خود رسید که باید گفت سرریز شدن بندهای، چاه شور و دیگر بند‌ها جلوه خاصی به منطقه بخشیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منوجان اظهار داشت: برای جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب‌دهی، کنترل روان آب‌ها و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی، جلوگیری از خسارت احتمالی و همچنین ذخیره آب برای تولید، تغذیه و افزایش سفره‌های آب‌های زیرزمینی نیازمند به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه هستیم و این مهم همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوط را نیز می‌طلبد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار