باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

مجلس شورای اسلامی تاکنون که ۱۰ دوره آن را سپری کرده ایم، ۶ رئیس به خود دیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس یازدهم نزدیک به چهل روز دیگر آغاز خواهد شد؛ مجلسی که حداقل به لحاظ ترکیب سیاسی تفاوت زیادی با مجلس دهم دارد و از آنجا که دیگر علی لاریجانی هم در آن حضور ندارد حرف و حدیث درباره اینکه چه کسی رئیس قوه مقننه خواهد بود زیاد است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که مجلس یازدهم در برهه بسیار حساسی کار خود را آغاز می کند و باید از آزمون و خطا در تعیین رویکرد عملیاتی؛ و نه صرفا شعاری آن پرهیز کرد.

مجلس شورای اسلامی از آغاز به کار خود در سال ۵۹ تاکنون که ده دوره آن را سپری کردیم، شش رئیس به خود دیده است. مرحوم آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» اولین رئیس مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است. دومین رئیس مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام «مهدی کروبی» بود که بین ۲۵ مرداد ۱۳۶۸ تا ۶ خرداد ۱۳۷۱ عهده دار ریاست مجلس شد، هرچند او فقط در این مدت زمان سه ساله مسئولیت تصدی ریاست مجلس را بر عهده نداشت، بلکه در مجلس ششم و از ۲۲ خرداد ۱۳۷۹ تا ۶ خرداد ۱۳۸۳ که جمعا یک بازه ۷ ساله می‌شود، مسئولیت ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

حجت الاسلام «علی‌اکبر ناطق نوری» فردی بود که به عنوان سومین رئیس مجلس شورای اسلامی عهده دار کرسی ریاست پارلمان شد. ناطق نوری از ۱۲ خرداد ۱۳۷۱ تا ۶ خرداد ۱۳۷۹ ریاست قوه مقننه را در یک بازه زمانی ۸ ساله بر عهده داشت. در مجلس هفتم «غلامعلی حداد عادل» این وظیفه را بر عهده داشت. او از ۱۷ خرداد ۱۳۸۳ تا ۶ خرداد ۱۳۸۷ عهده دار کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی بود.

با آغاز مجلس هشتم «علی لاریجانی» که به دلیل عدم توانایی در همکاری با «محمود احمدی نژاد» ترجیح داده بود راه خود را از او جدا کند از دبیری شورای عالی امنیت ملی استعفاء کرده بود، به نمایندگی از مردم قم وارد مجلس شورای اسلامی شد تا در رقابت با «غلامعلی حداد عادل» برای تصدی کرسی ریاست پیروز شود و در نهایت برای سال‌های متمادی این عنوان را در اختیار بگیرد. لاریجانی که یک چهره اصولگراست، با اینکه مورد تایید برخی اصولگرایان نظیر جبهه پایداری و برخی نواصولگرایان نیست، از ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ در مجالس هشتم، نهم و دهم کرسی ریاست قوه مقننه را در اختیار گرفت تا با ۱۲ سال ریاست مجلس رکورددار این عرصه لقب بگیرد.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

معمولا در مجالس مختلف افرادی عهده دار ریاست مجلس شده اند که سابقه زیادی در برهه‌های مختلف انقلاب داشته اند، پس در این دوره هم می‌توان شانس بیشتری برای افرادی که چنین سوابقی دارند در نظر گرفت. محمد باقر قالیباف، مصطفی میرسلیم و مرتضی آقاتهرانی اسامی هستند که بیش از دیگران اسم‌شان برای کرسی ریاست مطرح می‌شود. جدالی که گاهی در فضای رسانه‌ای آنقدر داغ می‌شود که منجر به صف‌آرایی حامیانشان در مقابل هم می‌شود و گاهی هم کنایه‌ای در لفافه خطاب به یکدیگر مطرح می‌کنند. 

محمدباقر قالیباف

امروز در فضای سیاسی و مجازی مطرح‌ترین گزینه برای ریاست مجلس یازدهم، محمد باقر قالیباف است؛ هرچند به نظر می‌رسد در فضای مجلس پیش رو مخالفان جدی هم دارد؛ مخالفانی که بخشی از مخالفت آن‌ها در جریان بستن لیست انتخاباتی اصولگرایان به وضوح به چشم آمد و در لحظه آخر تلاش‌های بیرونی منجر به شکل گیری ائتلاف شد.

حضور ۱۲ ساله در شهرداری تهران و فرماندهی نیروی انتظامی مهم ترین جایگاه های حضور قالیباف در مدیریت کلان کشور است؛ سوابق اجرایی قالیباف کاملا برای مردم تهران شناخته شده و ملموس است. انتخاب او به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا بهترین شاهد بر این ادعاست. موافقان شهردار اسبق، محمدباقر قالیباف را چهره ای اجرایی که توانسته است در شهرداری تهران عملکرد خوبی داشته باشد می شناسند، که می تواند این تحرک را در مجلس هم پیاده کرده و آن را از بی عملی کنونی نجات دهد.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

مرتضی آقاتهرانی

۱۶ سال است که مجلس رئیس روحانی نداشته است. اگر آقاتهرانی بتواند در رقابت با قالیباف و مصطفی میرسلیم و دیگر رقبای ریاست مجلس به پیروزی برسد، بعد از ۱۶ سال نخستین رئیس معمم مجلس می‌شود. احتمالا آقاتهرانی در تلاش برای رسیدن به ریاست مجلس است تا هم سنت رئیس معمم را به مجلس بازگرداند و هم جایگاه خود و جبهه پایداری را یک پله بالا بکشد و در ساختار سیاسی تثبیت کند.

در کارنامه وی، تأسیس و ریاست مؤسسه اسلامی نیویورک و امامت جمعه این شهر نیز درج شده‌است. وی با اخذ مدرک دکترای فلسفه عرفان، کار درسی‌اش را در نیویورک به اتمام رساند. وی همچنین از سوی چند مرکز علمی و دانشگاهی در آمریکا برای تدریس دعوت شد . به گفته خودش دعوت دانشگاهی همچون سونی بینگهمتون را با حقوق ماهانه ۱۱۰۰۰ دلار نپذیرفته‌است.

آقاتهرانی در انتخابات مجلس شرکت کرد و به نمایندگی تهران برگزیده شد. وی در دوره نهم مجلس، ریاست کمیسیون فرهنگی آن را عهده‌دار بود.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

مصطفی آقامیرسلیم

میرسلیم از اعضای شاخص حزب موتلفه اسلامی است. وی با استعفای عسگراولادی از دبیرکلی، سمت ریاست شورای مرکزی این حزب را که تازه ایجاد شده بود عهده‌دار شد و طبق اعلام روابط عمومی این حزب، در مجمع عمومی اردیبهشت ۱۳۸۸ برای مدت ۳ سال دیگر به عضویت شورای مرکزی آن انتخاب و سمت ریاست شورای مرکزی وی تمدید شد.

از دیگر سوابق او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-عضو مؤسس گروه سیاسی موسوم به «پویای توحید» سال ۱۳۵۴
-جانباز انقلاب: مجروح در ۱۶ شهریور ۱۳۵۷
-مسئول تبلیغات حزب جمهوری اسلامی از ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۰
-عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی از اسفند ۱۳۵۷ تا۱۳۶۰
-عضو مؤسس و عضو هیئت دبیران جامعه اسلامی دانشگاهیان
-مسئول مرکز آمار و نظرسنجی حزب مؤتلفه اسلامی از ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان که این روزها سومین دوره نمایندگی خود را از حوزه انتخابیه تبریز می­ گذراند، سابقه وزارت بهداشت دولت دوم اصلاحات و نایب رئیسی مجلس دهم را در کارنامه خود دارد. او فارغ­ التحصیل جراحی قلب از دانشگاه ایران و مسلط به زبان­های انگلیسی و عربی است که با گرایشات اصلاح طلبی پا به انتخابات مجلس گذاشته و عضو فراکسیون امید است.

او از مجلس دهم به بعد و با عهده دار شدن کرسی نایب رئیسی اول مجلس نقش پررنگ تری در خانه ملت ایفا کرد و اکنون هم یکی از کاندیداهای اصلاح طلب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تبریز است. با توجه به جایگاه پزشکیان در میان اصلاح طلبان و سابقه طولانی او در مجلس، می توان او را یکی از گزینه های ریاست مجلس در نظر گرفت.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

مجتبی ذوالنور

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری که هم‌اکنون بعنوان نمایندهٔ قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند. وی در انتخابات مجلس دهم به همراه احمد امیرآبادی فراهانی و علی لاریجانی بعنوان نماینده سوم قم، به مجلس دهم راه یافت. او یکی از کرسی‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را در اختیار داشت و در انتخابات داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ۲ تیر ماه ۱۳۹۸ و در سال پایانی مجلس دهم به ریاست این کمیسیون انتخاب شد.

ذوالنور پیش از این، سال‌ها جانشین نمایندهٔ ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. گفتنی است ذالنور در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۱ با قرار گرفتن در جایگاه چهارم از راهیابی به مجلس بازمانده بود.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

علی نیکزاد

برخی شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که برخی از چهره های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، از مدت‌ها پیش برای کسب ریاست مجلس مشغول رایزنی با سایر نمایندگان هستند. در این میان نام یک نفر بیشتر از بقیه شنیده می‌شود؛ علی نیکزاد. بنا به روایت‌ها نیکزاد با انجام رایزنی‌های پشت پرده، مشغول بالابردن شانس خود برای رقابت با گزینه‌هایی مثل قالیباف، آقاتهرانی و میرسلیم بر سر ریاست مجلس است.

در این میان البته نمی‌توان از تلاش‌های حاجی بابایی نیز عبور کرد. او در همین مجلس فعلی که لیدری اصولگرایان را نیز برعهده داشت، برای تکیه بر کرسی ریاست دورخیز کرد، اما ناکام ماند و با چندین دوره سابقه پارلمانی شاید حتی خود را محق‌تر و مدعی‌تر از دیگر دولتمردان احمدی نژاد در مجلس بداند.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

فریدون عباسی

فریدون عباسی از ابتدای به ثمر نشستن انقلاب عضو نهاد ریاست جمهوری بود و در هشت سال دفاع مقدس هم در جبهه‌ها حضور داشته‌ و پس از به پایان رسیدن جنگ دکترای فیزیک هسته‌ای گرفته‌است. عباسی از متخصصان لیزری است که در طرح جداسازی و غنی‌سازی اورانیوم با لیزر نیز شرکت داشته‌ است. وی ریاست گروه فیزیک در پژوهشکده شهید بهشتی سپاه پاسداران هم دارد. وی روز دهم اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت کشورمان به علت خدمات علمی به کشور، به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد و ۲۷ مهر ۱۳۸۹ نیز در مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور پرویز داوودی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

فریدون عباسی از سال ۱۳۷۲ عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه شده‌ است و در ادامه به ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه رسید. عباسی عضو شورای مرکزی انجمن هسته‌ای ایران نیز هست.

عباسی صبح روز ۸ آذر ۱۳۸۹ در یک سو قصد که از سوی عوامل موساد، در تهران مجروح شد و به بیمارستان انتقال پیدا کرد. وی در حالی که مشغول رانندگی بود متوجه نصب بمب توسط یک موتورسوار به در ماشین شد و در همین لحظه از خودرو بیرون پرید و از این ترور جان سالم به در برد. عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز بود.

چه کسی رئیس مجلس یازدهم می‌شود؟

در هر حال علی لاریجانی با سابقه‌ترین رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ۱۲ سال تکیه بر این جایگاه در نهایت تصمیم گرفت، دیگر برای نمایندگی مجلس کاندیدا نشود و بر همین اساس عمر ریاست او در قوه مقننه یک ماه دیگر و با پایان کار مجلس دهم به پایان می‌رسد تا بعد از گذشت سه دوره، کت ریاست مجلس بر تن رئیس جدیدی بنشیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
رئیس مجلس بایدکسی باشه که به فرمان دولتیها نباشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
بنده زمان شهرداری آقای قالیباف معاون عمرانی شهرداری تهران بودم و نقد بنده:از نظر من آقای قالیباف که زمانی که شهردار بور تغییری اندکی توی شهر ایجاد کرد ایمن سازی زلزله انجام نشد فضای سبز طبق بودجه رشد اندکی داشت وضعیت حاشیه شهر که بد تر شد آسفالت خیابان ها درست نشدسیستم یاز یافت رشدی نکرد حقوق کارگران شهرداری تغییری نکرد زمین خواران حاشیه و شمال تهران هم که به کار خودشان ادامه دادن معاونت شهرداری گفته که هیچ گزارش تجمیعی و کاملی از اموال عمومی و حتی اموال اختصاصی در اختیار شهرداری تهران نیست. به تعبیر دیگر هیچ برآورد دقیقی از ارزش معاملات و وضعیت ثبتی آنها در دست نیست. با بیان اینکه در حوزه املاک و مستغلات شهرداری تهران سازمان مربوطه با چالش‌های متعددی مواجه است، عنوان کرد: توافقات جزیره‌ای، نبود فرآیندی مشخص در احصای مطالبات شهرداری، عدم تفکیک املاک دارای سند و فاقد سند مالکیت از مهم‌ترین این چالش‌ها است. همچنین مطابق بررسی‌ها، شهرداری تهران جمعا دارای ۶ هزار و ۲۹۸ ملک و زمین اختصاصی است که تاکنون ارزش ریالی این املاک برآورد نشده است.از دیگر نکات منفی قالیباف در شهرداری عقب ماندگی شدید در حمل و نقل توهم طلب نجومی از دولت ساختار اداری معیوب فساد سیستمی در نام شهر سازی و پروژه های عمرانی فقر خدمات شهری بارگزاری ساختمانی خارج از گنجایش جمعیت شهر.حال فکر کنید..... چنین فردی این همه اشکال در سیستم اداره یک شهر دارد و حال تصور کنید که قرار باشد مجلس یک ملت را اداره کند وای به چنین روزی.خدا نکنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
به به چه کسانی میخواهند جای اقای لاریجانی بشند یگی از دیگری پرونده اختلاسشان کسی که نمی دانند خواجه حافظ شیرازی همه در فتنه ۸۸ دست داستند مملکت را چه کسانی میخواهند اداره کنند لباس گرگ را کنده لباس میش پوشانده اند اینان کسانی هستند هنوز مجاس باز نشده بارسانه های بیگانه حرف میزنند چرا اینان پایه فتنه ۸۸ بودند رهبر باید سخنرانی متفکرانه انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
naser zare
۰۸:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نیکزاد باید رئیس مجلس باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۶:۲۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
به نظر بنده جناب قالیباف در سمت اجرایی سوابق درخشانی دارند و در کار خود بسیار جدی عمل می‌کنند گزینه درست ایشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ریاست مجلس فقط برازنده قالیباف است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر
سردار
خلبان
فرمانده
قالیباف، باید رئیس مجلس بشه
اصن خیلی پرستیژ داره
هم خودش هم عناوینش
سابقه ی اجراییشم ک دیگه واضحه ماشالله.
تا کور شود هرآنکه نتواند دییییییییید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصن واسه کلاسشم ک شده باید قالیباف رئیس بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
به نظر بنده دکتر قالیباف بهترین گزینه است برای ریاست مجلس
دکتر قالیباف چه زمان نیروی انتظامی که پلیس+۱۰اجرا کرد
وچه زمان شهرداری تهران گلستان پارکها وپل ها
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۲۲:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه مردم شناخت پیدا کنن هیچ فردی با اقتدارتر و کاراتر از فریدون عباسی بین این جمع نیست ، کافیه سایر کاندیدها هم بدون تعصب و قدرت طلبی فکر کنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
صد درصد قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی رضایی
۱۱:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسمه تعالی در مورد سوابق اقای میر سلیم ناقص نوشته اید انشالله که نظری نبوده زیرا ایشان مدتی رییس گل شهربانی ومدتی وزیر ارشاد هم بوده اند البته سمت های علمی دیگری هم داشته اند کاندیدای ریاست جمهوری بوده اند تالیفات زیادی هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
عاشقان سردار (پرند)
۱۰:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دکتر نیکزاد است حتی بهترین گزینه به جای حسن روحانی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
Iran
۲۰:۱۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر فریدون عباسی هم انقلابی و هم کار آمد ...
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان مقدس و کریم را بر تمامی مسلمین امت واحده رسول الله ص امت حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص تبریک و تهنیت عرض می کنیم انشاءالله در این ماه پر از خیر و برکات الهی بیش از پیش بتوانیم از گنجینه عظیم و بی انتها و عمیق کتاب آسمانی مقدس قرآن کریم بهره مند شویم با خواندن کلام زیبای عربی و معانی و فهم صحیح از قرآن کریم و بکار گیری آن در تمامی امورات و قوانین و مقررات و دستورالعمالهای حق و حقوق بشری و تمامی امورات زندگی های فردی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و ورزشی و بهداشتی و سلامت و ایمنی و دفاعی و غیره ... و باشد که در آخر این ماه مقدس خداوند جل جلاله عیدیمان را ظهور و خروج از غیبت آن حضرت امام معصوم خلیفه الله الاعظم عج حضرت بقیه الاعظم عج حجت بن الحسن العسکری عج و دیدار زیارت ایشان و استقرار و استمرار و اتحاد اسلام ناب محمدی ص و عدل و عدالت بشری و پیروزیهای پی در پی حق علیه باطل و سلامتی و امنیت و وسعت رزق و روزی حلال در سر تا سر جهان قرار دهد و برای ظهور و تعجیل در فرج ایشان در سحرهای این ماه مبارک رمضان مقدس و کریم و بعد از هر نمازهای پنجگانه در پنج وقت شرعی بخوانیم دعای فرج و سلامتی ایشان را .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا از وزیر پیشین اقتصاد توی لیست خبری نیست، سلیقه ای انتخاب کردین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط دکتر عباسی
Iran (Islamic Republic of)
گندم
۱۳:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط فریدون حسنوند باید رای اول و کرسی اول مجلس باشد. والسلام

۱۶ سال نمایندگی با خدمت صادقانه
-
علی
۱۱:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسمه تعالی

ما دنبال کسی هستیم که مرد عمل باشدو صادق ودرستکار باشد
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
وجود نداره علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه اینها یه طرف ذوالنور یه طرف
فقط و فقط ذوالنور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
احتمالا حاجی بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط دکتر عباسی دوانی
شیرن کازرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چهل سال است که تعدادی چهره خاص در پست ها جابجا می شوند
مگر این که از دایره خواص خارج شوند
Iran (Islamic Republic of)
احمد کریمی mis
۰۰:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه فرقی به حال مردم بدبخت داره که کی باشه هرکی رو وست دارین بزارین
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا تا کنون فکر کرده اید که چرا هر کس رئیس جمهور میشود 8 سال میماند ؟ ایا فکر کرده اید چرا بعد از انتخاب هر رئیس جمهور دو سال بعد انتخابات مجلس است و مجلسی درست میشود که در راستای اعداف رئیس جمهور باشد ؟؟!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۳:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظرم اگر قالیباف یا فریدون عباسی یا علی نیکزاد رییس مجلس بشوند، عالی میشه
Germany
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجلس نماینده ای پاک دست میخواد مثل پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۲۲:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالیباف جگر داره بقیه فقط حرف میزنن قالیباف ریس مجلس بشه سفت رو مصوبات مجلس وامی ایسته ودولت را ملزم به اجرا میکنه ولی در حال حاضر 90درصد مصوبات مجلس رو هواست کسی محل نمیزاره فقط قالیباف یا همان سرداد خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف هم کار اجرایی موفقی دارد وهم فردی توانمند است.ومدیری است.بقیه ضعیف تر آن هستند
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۱:۵۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من بهترین و موفقترین فرد در مجلس هم آقای قالی باف است. اودر عرصه امور اجرایی در نیروی انتظامی و شهر داری این را نشان داده است .
France
حسن
۲۱:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر کی باشه فرق نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط سرور ما حاج سردار قالیباف باید رئیس مجلس بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
صد در صد آقای قالیباف..؟؟؟؟؟
Canada
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
صابون همشون به لباس مون خورده .کارایی صعیف همشون
اگر نه وصع اقتصاد و اختلاس .احتکار .دزدی .سواستفاده از اطلاعات محرمانه بنفع خود و خانواده اینجور نبود
باید قشر جوان و تحیصلکرده داخلی بدون اقامت و پاسپورت خارجی به این سمت برسد و بس
قیافه تکراری به هیچ وجه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از قبل تعیین کردن همه چیز هم معلومه
آقای سردار شهردار خلبان دکتر قالیباف.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تاکورشود هر آنکس که نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقد مردم عاشق اینا بودن تو انتخابات البته که مردم نیومدن انتخابات!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر قالیباف بزرگ
Canada
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچکدام .اینشالله یک جوان با ایمان .نخبه .کار بلد .بدون حاشیه .بدون اینکه نفوذی باشد .به ریاست این صندلی برسد
فقط جوان تحیصلکرده داخلی .صنعت شریف
بدون اقامت در خارج وطن
بدون پاسپورت خارجی
تحقیق در موردش از بچگی تا بحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط قالی باف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه سوال خنده داری معلومه که آقای قالیباف از مدتها پیش رئیاست مجلس بعدی رو برعهده گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب اقای محمود احمدی نژاد
حامی مستضعف ،مردی بزرگ و بی ریا
منتخب بر حق مردم
رئیس جمهور همیشه محبوب ملت ایران
مرد ساده زیستن، ،رجایی دوم کشور
فقط و فقط وفقط احمدی نژاد عزیز و دوست داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پرسیدن نشده اگر قرار بود رییس نباشد کاندید نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۲۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سید محمود نبویان چرا نگفتید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۸:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من اگر رییس دولت و رییس مجلس صددرصد همسو باشند مشکلات بیشتر از گذشته می شود بلکه افرا د با نیت خیرخواهانه و جدای از گرایش و تفکرات سیاسی بهتر می توانند مجلس را اداره و مدیریت کنند.
ضمن اینکه هر کسی رییس مجلس بشود نباید و نمی تواند نظر خود را بر دیگر نمایندگان دیکته کند.
ولی در نهایت گزینه های اصول گرا بیشتر به فکر ملت و حفظ آثار انقلاب اسلامی هستند.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف ومیرسلیم؟ .ریس مجلس؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف این روزها پیداش نیس
مشغول جهاد کرونایی در مناطق محرومه
زنده باد مرد خدمت زنده باد مرد جهاد
تو این مملکت فقط قالیباف کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .خدا کنه .قالیباف و اقا تهرانی نشن.
Sweden
مهدی
۱۷:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مقام و اینا اصلا مهم نیست

فقط شفافیت رو تصویب کنن
Germany
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا این ها از مقامی به مقام دیگه می رسند!
ولی قالیباف توی بخش حمل و نقل تهران خوب عمل کرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مثل روز روشن معلومه که قالیبافه
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرکی میخاد بشه بزار بشه ولی به یک شرط باید عدالت داشته باشه وازقبل انتخابش نکرده باشن باید حامی اقشار ضعیف باشه مانند اقشار کمیته امدادوبهزیستی ماکه داریم نظر خودمون رامیگیم ولی چه فایده کیه که حرف م̷ـــِْن وشمارابشنوه
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله احمدی نژاده
Germany
امین
۱۹:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
به هیچ عنوان لازم نیست
Iran (Islamic Republic of)
arb
۱۵:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر چند به نظر من قالیباف مناسب تره ولی عملکرد مجلس مهمه نه این پست و مقام های بی ارزش.
مجلس باید برای رضای خدا کار کنه تا بتونه رضایت مردم رو جلب کنه.
اولین حرکت مجلس باید شفاف سازی باشه.
مردم باید از عملکرد و اقدامات و حتی حضور و غیاب نماینده شون مطلع باشند،تا بتونن بر کار نماینده شون نظارت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی دربندی
۱۵:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ کدام از شخصیت های معرفی شده در این گزارش بغیر از قالیباف نمیتونه از عهده این کار بربیاد .
باید کسی باشه که حقیقتا مدیر باشه
باید کسی باشه نماینده ها حرف شنوی ازش داشته باشن
باید کسی باشه که سرد و گرم روزگار چشیده باشه
باید کسی باشه که نترس باشه
باید کسی باشه که حداقل تو این چند ماه پایانی کار دولت از انها نترسه
باید کلاس مدیریت را هم داشته باشه چون کلاس ایران را باید در مجامع بین المللی حفظ کنه
در نتیجه نظر من فقط و فقط فرمانده ، خلبان، دکتر محمد باقر قالیباف هست وسلام
اگر دوست داشتید نظر من را روی سایت بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینایی که گفتی باید بدیم بسازن سفارشی، چون نداریمشون خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی دربندی
۱۵:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ کدام از شخصیت های معرفی شده در این گزارش بغیر از قالیباف نمیتونه از عهده این کار بربیاد .
باید کسی باشه که حقیقتا مدیر باشه
باید کسی باشه نماینده ها حرف شنوی ازش داشته باشن
باید کسی باشه که سرد و گرم روزگار چشیده باشه
باید کسی باشه که نترس باشه
باید کسی باشه که حداقل تو این چند ماه پایانی کار دولت از انها نترسه
باید کلاس مدیریت را هم داشته باشه چون کلاس ایران را باید در مجامع بین المللی حفظ کنه
در نتیجه نظر من فقط و فقط فرمانده ، خلبان، دکتر محمد باقر قالیباف هست وسلام
اگر دوست داشتید نظر من را روی سایت بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشا الله که قالیباف رییس مجلسه
Iran (Islamic Republic of)
عبد ذلیل خدا
۱۴:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
با توجه به مطرح شدن گزینه های احتمالی و نگاهی به سوابق اجرائی آنها انتخاب رئیس مجلس سخت نخواهد بود و ان شاءاله این دوره شاهد مجلس انقلابی خواهیم بود
ان شاءاله
ان شاءاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
البته که قالیباف بهتر است برای کنترل دولت فعلی مجلسی قوی میخواهیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجلسی قوی میخواهی?
انشاالله احمدی نژاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قطعا کسی جزء مسعود پزشکیان نمیتونه اصلحتر باشه. ریاست مجلس باید ریاست خارجی رو هم بتونه اداره کنه و دارای سوابق علمی و در زبان و بیان تخصص داشته باشه و همینطور پرونده مالی شفاف داشته باشه.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله احمدی نژاد ریاست مجلس داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پزشکیانتونم امتحانش پس داد وضعیت کشور مشخصه دیگه ..پس اصلا گزینه خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان تو به احمدی نژاد رای دادی؟ رای نیوورد عشقم گیم اوور شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این آقایون پیر خسته نیستن؟؟؟چرا از جوانها استفاده نمیکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
جوهرچی
۱۸:۴۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ی

/



امیدوارم قالیباف رییس مجلس بشه چون لیاقت داره
+
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه کسی رئیس مجلس میشود؟
_مه لیقا خانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط دکتر قالیباف
من که بخاطر دکتر قالیباف به این لیست رای دادم و امیدوارم که خودش رئیس بشه
Iran (Islamic Republic of)
دفتر رهبری
۱۳:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنوز تصمیم نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظرمن رئیس مجلسباید فردی خوش فکروکاری باشد که اقای قالیباف مناسب هستند چون پشت کار عالی وبا جوانان وپیران وتمام اقشار میتوانند کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش این دوره کسی که دلسوزه مردمه و هدفش کمک برای پیشرفت کشوره به دور از حزب بازی بر صندلی ریاست تکیه کنه.
آقای لاریجانی در 12 سال ریاستش چه عملکردی داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ریاست مجلس فقط قالیباف! نواب رییس مجلس هم ترجیحا اول میرسلیم و دوم نیکزاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون نايب رييسه نه نواب رييس!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از قبل معلومه قالیباف !! ولی انشاء الله که انتخاب نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا کور شود هر آنکه نتوان دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مهم نیست اگر قصد خدمت باشه .ولی بهتره مردی جهادی گوش به فرمان رهبری باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش یک دوره 4ساله مجلس نداشتیم : تا ببینیم آیا تاثیری مثبتی خواهد داشت.
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه فرقی هم داره ؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه فرقی نداره انشاالله احمدی نژاد ریاست مجلس بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از یه سال پیش معلوم بود که قالیباف رییس مجلس میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر قالیباف و انشااله به داد ما بازنشسته ها تامین اجتماعی برسند این نماینده ها ک هیچ کاری نتونستن بکنن
Netherlands
محمد
۱۲:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای نیکزادازجنس مردم وشخصیتی عملگراهستند.انشالله ریاست مجلس به ایشان برسد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جز قالیباف ریاست مجلس رو بختیار بگیره باید رفت یقه نماینده مجلس شهرو گرفت
United States of America
علی
۱۲:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف از همشون بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پزشکیان رئیس یک کمیسیون هم نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه افراد لایق و انقلابی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای نیکزاد شخصیتی مردمی و فرد بسیار لایقی هستند . امیدواریم منشاء خدمات خوبی باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو بیرون رقابت بین قالیباف و زاکانی است شما زاکانی را اصلا نیاوردید هدفی داشتید اطلاعاتی دارید که زاکانی نمیاد. شفاف کنید لطفا تشکر
Germany
امین
۱۹:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
زاکانی تندرو است و تندروها بهتر است در چنین جایگاهی قرار نگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به نظر بنده نمایندگان باید کسی را برگزینند که شعور داشته باشد . البته با معنی تحلیلی اینجانب یعنی : ( ش آن از شرع ، تدین گرفته شده باشد یعنی خدا ترس باشد . ع آن از علم گرفته شده باشد یعنی تخصص و آگاهی به مشکلات جامعه و آگاهی از دولت . و آن از وارستگی گرفته شده باشد یعنی متواضع باشد و به سخنان دیگر نمایندگان بدون تکبر گوش فرا دهد . ر آن از رشادت گرفته شده باشد یعنی شجاع باشد و در مقابل با عدم رعایت قوانین توسط دولتمردان با جدیت برخورد کند و نهراسد . ) چنین شخصی اگر در بین نمایندگان وجود داشته باشد باید کاندید و انتخاب شود تا مجلس به اهداف خود نزدیک گردد .
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۱۲:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
زنده باد قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف
United States of America
پیمان
۱۱:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشالله مدیر انقلابی و اسلامی باشه و برای مردم کار کنه
United States of America
پیمان
۱۱:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشالله هر کسی میشود برای ملت عزیز ایران کار کند برای جوانان اشتغال و مسکن رو فراهم کند حق این ملت بالاتر از این چیزهاست .در یک کلام مدیر انقلابی و اسلامی باشد در بین این گزینه ها میرسلیم و دکتر قالیباف بیشتر اینجور شخصیتی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این لیست فقط دو نفرش خوبند
یکی قالیباف اون یکی هم فریدون عباسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عباسی خوبع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
نیک زاد و عباسی بهترینها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مفتخری
۱۱:۰۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دکتر قالیباف بخاطر عملکردش خوبش شایسته ریاست مجلس میباشد تا انشاالله ۱۴۰۰رئیس جمهور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا از دهنت بشنوه
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۱۱:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف گزینه عالی برای ریاست جمهوری است.
Iran (Islamic Republic of)
Smht
۱۱:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف و دیگر هیچ..
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هم موافقم فقط قالیباف
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله احمدی نژاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو اينا ميرسليم بهتره
البته فقط تو اينا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله به کمک خدا کسی که دلسوز مردم و کشور باشه بیاد حالا هرکسی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قاليباف
Iran (Islamic Republic of)
عشقم ایران
۱۰:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شاءالله قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سردار اونی بود که شهید شد
سردار پشت میز نشین کجا و مجاهد میدان نبرد کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۱:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سردار فقط سردار سلیمانی که نه میز را تحویل گرفت ونه ریاست فقط و فقط به خوبی ها بله گفت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ ربطی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلیم ربط داره
زنده باد سردار قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۰:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۰:۲۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط دکتر قالیباف توانایی انجام این کار را دارد مابقی هم برای پر کردن صندلی خوبند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عشق فقط یک کلام اونم قالیباف علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جواب: فرقی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱۰
۱۲:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا مگه فرقی هم داره؟درزمان تصمیم گیری های حساس و مهم سران قوا وارد گود میشوند.پس نتیجه میگیریم بعد از این بقیه نمایندگان صندلی هارا اشغال حقوق ها را در یافت و ازرانت ها استفاده بهینه میکنند.اگر غرض نفع ملت است. نبودن یا بودن فرقی نمیکند.نباشند بار مالی مجلس کمتر است.خدا یارتان.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ثانی
۱۰:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام البته اصول گرا و اصلاح طلب وغیره داستانای سیاسین هست چیز ی که مهم است در خط رهبر و رضای خدا و اسلام برای ملت و مملکت کار کنند
۱۲
آخرین اخبار