محمدرضا هوشیار معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس در گفتوگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: همزمان با انتشار ویروس کرونا سازمان بهزیستی نیز تمهیداتی را جهت توسعه خدمات روانشناختی و مشاورهای از طریق مرکز مشاوره تلفنی ١٤٨٠ (صدای مشاور) با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در دستور کار خود قرار داد.
او افزود: این خط مشاوره از سال ٧٤ آغاز به فعالیت کرده است و در حال حاضر با در اختیار داشتن کادر تخصصی مشاوران و روانشناسان واجد صلاحیت فعالیت خود را از هشت صبح تا ١٢ شب ارائه میدهند.
هوشیار ادامه داد: از آغار بحران کووید١٩ در استان به مشاوران مرکز آموزش تخصصی لازم در زمینه اجرای پروتکل مربوط به زمان بحران ارائه شد و مشاوران به صورت تخصصی وحرفهای و با نظارت و سوپروایزری علمی و اخلاقی در حال خدمت رسان به هم استانیها هستند.
او عنوان کرد که پرسنل تخصصی مرکز با تحصیلات ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره است که در حیطههای کودک و نوجوان، خانواده، ازدواج، بالینی توانبخشی و مشاوره در زمینه درمان اعتیاد به خدمت رسانی مشغول هستند و از ابتدای شیوع کرونا تغیراتی در سطح و نوع تماسها ایجاد شده است.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت: عمده مشکلات در اوایل بحران شامل نگرانی از ابتلا و خود بیمار انگاری و علایمی از جمله اضطراب، ترسهای بیمارگونه، وسواس و استرس بود، اما در حال حاضر تماسها بیانگرمشکلات بین فردی-و سبکهای ارتباطی خانواده، مشکلات اقتصادی و نوع برخورد وسبک تربیت فرزندان است.
او تصریح کرد: برنامه ریزی مشاوره در زمان کرونا و پساکرونا ضروری است و بهزیستی سامانهای را به آدرس corona.behzisti.ir جهت خودارزیابی وضعیت روانشناختی و غربالگری سیستمی افراد در زمینه استرس، افسردگی و اضطراب ایجاد کرده که هم استانیهای گرامی از این طریق میتوانند به سطح استرس و اضطراب خود پی ببرند و درصورت نیاز برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت دریافت خدمات روانشناختی بعمل آورند.
انتهای پیام/