حساسیت‌های چشمی فصلی به ویژه در کودکان را جدی بگیرید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عضو هیئت علمی و پزشک فوق تخصص چشم و بیماری‌های چشمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب گفت: با آغاز فصل بهار حساسیت‌های چشمی، پوستی و ... شیوع پیدا میکند و در برخی موارد نیز این حساسیت‌ها در شهریور ماه نیز به اوج می‌رسد و فرد را به شدت درگیر می‌کند.

 سمیرا جلالی فر به یکی از انواع آلرژی‌های چشمی اشاره کرد و گفت: نوعی از آلرژی وجود دارد که فرد در طول سال علایم آن را تجربه می‌کند، اما شدت آن بیشتر در فصل بهار و تابستان است.

او با بیان این که این نوع از آلرژی‌ها بیشتر در پسران زیر ۱۲ سال مشاهده می‌شود، اظهار کرد: پی گیری و مراجعه به متخصصان چشم برای پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر این آلرژی‌ها ضروری است.

او ادامه داد: توجه نکردن و جدی نگرفتن حساسیت‌های چشمی ممکن است کودکان را در معرض ابتلا به آستیگمات چشمی، کاهش دید، درگیری قرنیه و تنبلی چشم قرار دهد.

او عنوان کرد: علایم این نوع از حساسیت‌ها به شکل خارش دوطرفه، ترشح و قرمزی و التهاب چشم و گاهی ممکن است با حساسیت بینی، خارش گلو و پوست همراه باشد.

او خاطرنشان کرد: درمان این نوع آلرژی‌ها به شدت علایم بستگی دارد و به طور معمول از قطره‌های ضد حساسیت کورتیکواستروئیدی و گاهی دارو‌های سرکوب کننده ایمنی و کورتون برای درمان استفاده می‌شود.

 جلالی فر به نوع دیگری از حساسیت‌های چشمی اشاره کرد و گفت: نوعی از حساسیت‌های چشمی وجود دارد که با علایمی نظیر عطسه، خارش گلو، آبریزش دو طرفه، خارش و قرمزی و ... همراه است و تفاوت آن با نوع قبلی در سن است که در این نوع سن بالاتر و جوانان را درگیر می‌کند و علایم محدود به دو فصل بهار و تابستان است.

او اضافه کرد: در درمان این نوع از آلرژی‌ها به طور معمول از درمان دارویی، آنتی هیستامین‌ها و کورتیکواستروئید‌ها استفاده می‌شود.

او تاکید کرد: هر گونه علایم غیر طبیعی چشم را جدی بگیرید تا با درمان به موقع به عواقب جبران ناپذیر آن دچار نشوید.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.