استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز شیوه‌های جدید غربالگری در کشور گفت: در این طرح تمامی ارتباطات اجتماعی مبتلایان با سایر افراد جامعه بررسی و مراقبت‌های بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   هوشنگ بازوند گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که امروز یکشنبه (۳۱ فروردین) به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست رییس جمهور برگزار شد، تصمیمات جدیدی برای کنترل و مبارزه با شیوع کرونا اتخاذ و مقرر شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کسب و کار‌های کم خطر و با ریسک متوسط ادامه داشته باشد.

او افزود: شرایط مراقبت‌های بهداشتی و توصیه‌های ارائه شده تا پایان اردیبهشت تمدید و از مردم هم تقاضا داریم کاهش تردد‌های غیرضروری را در اولویت داشته و دستورالعمل‌های طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه فعالیت مشاغل و کسب و کار‌های فعال در بازار‌های سرپوشیده و پاساژ‌ها را مشروط به رعایت دستورالعمل ابلاغی دانست و گفت: در این مراکز مشاغل پرریسک تعطیل است و فعالیت سایر واحد‌ها نیز تا ساعت ۱۸ مجاز خواهد بود.

او بیان کرد: کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی به لحاظ آموزش فیزیکی تعطیل است و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس‌های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

بازوند به مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع خواهد شد و بر اساس پیوست جهش تولید در اسناد توسعه پروژه‌های اولویت دار تعیین و در این راستا اهتمام جدی صورت خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه ضرورت رعایت فاصله فیزیکی در وسایل حمل و نقل عمومی را به عنوان یکی از راهکاری کاهش شیوع کرونا یادآور شد و اظهارداشت: بر اساس تصمیم دولت اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر‌ها نیز اضافه می‌شود.

او بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امکان برگزاری تجمع و افطاری را در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت نداریم و بر اساس پویش صورت گرفته از مردم درخواست داریم در طرح مواسات و همدلی به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی از شیوع این بیماری اهتمام ورزند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.