سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که مهلت نام‌نویسی صاحبان مشاغل در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت گواهی بهداشت تا پنجم اردیبهشت تمدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمد ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واحد‌های صنفی برای اخذ گواهی سلامت پیش از این تا ۲۹ فروردین ماه فرصت داشتند که این زمان تا پنجم اردیبهشت ماه تمدید شده است.

او با بیان اینکه در صورتی که این گواهی را دریافت نکنند محل کسب و واحد‌های تولیدی آن‌ها پلمب خواهد شد افزود:در گام دوم فاصله گذاری اجتماعی تمام واحد‌های صنفی و صنعتی باید در سامانه دریافت گواهی سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نام نویسی کنند.

شکیبا با اشاره به فعالیت برخی از مشاغل کم خطر از ابتدای هفته گفت: این واحد‌ها به منظور انجام فعالیت باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند در غیر این صورت مجاز به فعالیت نیستند.

او افزود: برخی از مشاغل سطح استان همچون مجتمع‌های تجاری مسقف، آرایشگاه ها، استخر‌ها و مراکز بازی و سرگرمی همچنان مجاز به فعالیت نیستند و برای شروع فعالیت باید منتظره صدور مجوز‌های لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد حتی واحد‌هایی که مجاز به فعالیت نیستند نیز باید گواهی سلامت خود را از پایگاه وزارت بهداشت دریافت کنند.

او گفت: پیش از این تنها آزمایش کرونا از افراد بستری شده در بیمارستان گرفته می‌شد، اما براساس مجوز‌های اخذ شده از وزارت بهداشت این آزمایش در کرمانشاه از بیماران سرپایی و افراد دارای علائم خفیف نیز گرفته می‌شود.

شکیبا افزود: افرادی که تست بیماری کرونا آنان منفی باشد، اما براساس عکس‌های گرفته شده از ریه، بیمار تشخیص داده شوند نیز با توجه به احتمال خطا در آزمایش‌ها تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند.

او افزود: در روز‌های نخست شیوع بیماری کرونا مردم کرمانشاه به خوبی نکات ایمنی برای مقابله با این بیماری را رعایت می‌کردند، اما اکنون می‌بینیم که هیچ توجهی به آن ندارد و مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند براساس برآورد‌های انجام شده به زودی پیک دوم بیماری کرونا کرمانشاه را در بر خواهد گرفت که این موضوع می‌تواند به یک بحران جدی برای ما تبدیل شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.