رئیس کل دادگستری قم گفت: به همت ستاد دیه استان با شیوع کرونا در قم ۵۰ زندانی غیر عمد به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری،رئیس کل دادگستری قم  ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران که در محل دادگستری قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان قم در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد  اظهار کرد: پارسال ۲۵۴ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۸۲ میلیارد ریال به همت ستاد دیه استان قم از زندان آزاد شدند.

او با تبیین فرایند آزادی این زندانیان، گفت: مبلغ ۳۴ میلیارد ریال از ۸۲ میلیارد ریال توسط شکات این پرونده‌ها به همت ستاد دیه استان بخشیده شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به باقی مانده مبلغ بدهی این زندانیان گفت: با دعوت از خیران نیز ۲۵ میلیارد ریال از مجموع کل بدهی این زندانیان تأمین شد.

او ادامه داد: بخش دیگری از این مجموعه بدهی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیر عمد تأمین شد که این تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک‌ها و معرفی زندانیان جرایم غیرعمد برای پرداخت اقساط تسهیلات صورت گرفت.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به زندانیان موجب تأمین ۱۳ میلیارد ریال از مجموع بدهی شد، گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد توسط آورده خانواده‌ها، اعسار، بیمه و… تأمین شد.

او همچنین به دیگر اقدامات ستاد دیه استان قم درجهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از زمان شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۰ میلیارد ریال با گذشت شاکیان به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، کمک بلاعوض خیران به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲ میلیارد ریال، آورده خانواده‌ها، اعسار، بیمه و… به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آزاد شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار