مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در راستای عمل به تاکیدات وزیر میراث فرهنگی مبنی بر بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل، اجرای این مهم در اردبیل کلید خورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی آغاز بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل اظهار کرد: در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان وزیر معین برگزار شد، بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل به عنوان تکلیف اصلی استان اردبیل تعیین شد.

او با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان اردبیل در سال ۷۸ تدوین شده است، تصریح کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در بخش‌های مختلف، این طرح نیازمند به‌روزرسانی و بازنگری در راستای توسعه استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از واگذاری بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت:‌ باید بازنگری این طرح به صورت راهبردی و عملیاتی در بازه زمانی سه ماهه انجام شود.

فلاحی افزود: با توجه به تاکید استاندار اردبیل مبنی براستفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی بومی اردبیل برای بازنگری این طرح، با حمایت‌های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، این مهم به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

او بیان کرد: باید تمامی بخش‌ها اعم از گردشگری، میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری، معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، گردشگری مجازی، امتیاز مرزی بودن، گردشگری سلامت، آبدرمانی‌ها، ویژگی‌های فرهنگی، آئینی، عشایری، بومگردی، عزاداری و سایر حوزه‌ها در بازنگری طرح لحاظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای بازنگری طرح جامع گردشگری استان خبر داد و افزود:‌ آماده پرداخت اعتبارات در نظر گرفته پس از عقد قراداد هستیم.

فلاحی مهمترین شاخصه در بازنگری این طرح را تدوین پکیج‌های سرمایه‌گذاری برای هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: نقش تمامی بخش‌ها اعم از دولتی، بخش خصوصی، سیستم بانکی و هر یکی از نهادهای مربوطه باید در این بازنگری مشخص شود.

او بازنگری طرح جامع گردشگری استان را کاری اساسی و ماندگار در اردبیل عنوان کرد و گفت: براساس این طرح برنامه‌های گردشگری در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.