مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه ریزی اساسی در راستای بازنگری طرح جامع گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در نشست با کارکنان معاونت گردشگری استان گفت: با توجه به اینکه هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی فعالیت ها به ویژه در حوزه گردشگری تحت تاثیر قرار گرفته و تمامی هتل ها و مراکز اقامتی و گردشگری به تعطیلی کشیده شده است، لذا این برهه بهترین فرصت برای ارائه آموزش ها در حوزه گردشگری به شمار می رود.

او با تاکید بر ارائه آموزش های گردشگری به صورت مجازی و نیز حضوری با حفظ تمامی پروتکل های بهداشتی افزود: تلاش و جدیت بر این است تا بخش گردشگری و زیرساخت های موجود در این حوزه را برای دوران پساکرونا مهیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزاری دوره آموزشی رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا را ضروری دانست و بیان کرد: باید زمینه ها و مقدمات لازم برای ارائه آموزش ها به کارکنان هتل ها و مراکز اقامتی براساس تعداد فعالان در این مراکز و وسع و توان مجموعه ها فراهم شود.

فلاحی از برنامه ریزی برای ارائه آموزش ها برای  تمامی مراکز فعال در بخش گردشگری استان خبر داد و گفت: بودجه مورد نیاز برای این مهم با عنایت استاندار اردبیل فراهم شده تا تمامی فعالان در هتلها و مراکز اقامتی استان اعم از مسئولین دفاتر، نیروهای خدماتی، رانندگان و سایر فعالان از این آموزشها بهره مند شوند.

او ارائه پروانه بهره برداری برای مراکز اقامتی را منوط به داشتن گواهینامه آموزشی دانست و بیان کرد: در صورت بی توجهی به این مهم پروانه صادر نمی شود و با توجه به اهمیت موضوع احتمال پلمب مراکزی که این موارد را رعایت نکنند، وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: از مباحث مهم دیگر در راستای توسعه گردشگری استان بازنگری طرح جامع گردشگری بوده که با اخذ قول مساعد استاندار اردبیل در راستای تامین هزینه های این طرح، اعتبار لازم تهیه و تامین می شود.

فلاحی از برنامه ریزی اساسی در راستای بازنگری طرح جامع گردشگری استان خبر داد و افزود: تعامل و همکاری تمامی مسئولین در این حوزه امری مهم و مورد تاکید است.

او توسعه و رونق بخش گردشگری مجازی را از ضرورت های استان دانست و اظهار کرد: عمده فعالیت در این حوزه برگزاری نمایشگاه گردشگری مجازی است که مجری برگزاری این طرح تعیین شده و باید همکاری و مشارکت لازم در این زمینه انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه ریزی برای برگزاری دو نمایشگاه در حوزه گردشگری استان خبر داد و گفت: نمایشگاه بسته بندی صنایع دستی و نمایشگاه صنعت گردشگری اعم از هتلداری و صنایع وابسته شامل این دو نمایشگاه بوده که توسط شرکت توسعه گردشگری در دوره پسا کرونا برگزار خواهد شد و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شود.

فلاحی معرفی فعالیت های انجام شده در بخش گردشگری استان را در سطح کشوری اولویت مهم برشمرد و بیان کرد: به ویژه در بخش گردشگری مجازی باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار