خسارات به برخی باغ‌های پسته در غرب خراسان رضوی در حالی صورت گرفته که عمده این باغ‌ها فاقد بیمه کشاورزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بارندگی‌های اخیر در خراسان رضوی در کنار تمامی مزایایی که داشت، اما متاسفانه خساراتی را نیز به مزارع و باغات استان وارد کرد.

در برخی از محور‌های روستایی خراسان رضوی شاهد خرابی‌هایی نیز بودیم و برخی پل‌های روستایی دچار آسیب‌های جدی شد و بخش کشاورزی نیز متعاقب آن خسارات جدی را متحمل شد.

سبزوار و در مجموع غرب خراسان رضوی از دیرباز در زمینه پسته سرآمد بوده است، اما بارندگی‌ها و سرمای اخیر باغات پسته در این منطقه را نیز دچار آسیب جدی کرد.

براساس برآورد‌های صورت گرفته ۴۷ درصد باغ‌های محصول پسته خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی به میزان ۱۰ درصد خسارت خورده است.

ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ‌های پسته این شهرستان دارای درختان بارور پسته هستند که در جریان بارندگی و سرمای اخیر آسیب دیدند.

او افزود: این در حالی است که براساس برآورد‌ها ۹۵ درصد باغ‌های این منطقه فاقد پوشش بیمه‌ای در زمینه محصولات کشاورزی هستند و این مهم خسارات را دوچندان می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: هواشناشی استان و منطقه قبل از این پیش‌بینی‌ها و هشدار‌های لازم را در این زمینه عنوان کرده بود و باید توجه بیشتری از سوی کشاورزان منطقه صورت می‌گرفت.

رودسرابی بیان کرد: علاوه بر این این قبیل حوادث نشان می‌دهد که کشاورزان باید بیش از پیش نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

علاوه بر خوشاب، در گناباد نیز شاهد خسارات جدی به مزارع و باغات بودیم و باران خساراتی میلیاردی را در این منطقه بر جای گذاشته بود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.