مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سرما و سیل ۳۰۰ میلیارد ریال به زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان از ابتدای سال خسارت وارد کرده است.

محمد میری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی سرما و سیل به زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان،گفت: سطح زیر کشت کل اراضی کشاورزی در این شهرستان ۴۳ هزار هکتار می‌باشد که به ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار خسارت وارد شده است.

او افزود: بادام، پسته، گردو، زردآلو و همچنین زعفران از محصولات زیرکشت اراضی خسارت دیده بودند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به قنات آسیب‌دیده، ادامه داد: دو هزار و ۵۸۰ متر از قنات آسیب دیده و نیز سه هزار و ۳۴۰ متر کانال انتقال آب تخریب شده اند.

میری بیان کرد: ۳۰ تا ۱۰۰ درصد باغات آبی و دیم شهرستان آسیب دیده که این آسیب‌ها بیشتر در بخش میان ولایت تایباد رخ داده اند.

او همچنین در مورد خسارت به بخش دامپروری و آبزی‌پروری، تصریح کرد: دو هزار قطعه ماهی سردابی در اثر سیل اخیر و ۲۸ رأس دام سبک در اثر سیل و صاعقه تلف شدند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اینکه فقط ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان زیر پوشش بیمه صندوق کشاورزی هستند، تاکید کرد: بالا بودن تعرفه بیمه و پایین بودن سقف تعهدات باعث عدم استقبال کشاورزان از این بیمه شده است.

میری در خصوص غرامت به کشاورزان، اظهار کرد: تنها راه پرداخت غرامت از جانب صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌باشد و فقط تولیدکنندگانی که نسبت به عقد قرار داد با صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کرده اند می‌توانند از کمک‌ها و منابع اعتباری تخصیصی حوادث غیرمترقبه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام// ا.چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.