سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: یک هزار و ۵۲۶ تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی سال گذشته در مناطق و شهر‌های مختلف این استان در قالب جشنواره و برنامه‌های فرهنگی اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبید رستمی گفت: تئاتر‌های صحنه‌ای و خیابانی به اجرا درآمده در ژانر‌های کمدی، ملودرام و تراژدی و با مضامین آیینی، سنتی، اجتماعی، مذهبی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان اجرا شدند.

اوافزود: از جمله نمایش‌هایی که سال گذشته در استان به روی صحنه رفت می‌توان به وینه سیحراویه‌کان با موضوع دنیای کودکان و آرزو‌های آنان، آژاکس در حوزه اجتماعی و در خصوص جنگ اروپا و حماسه شیرین در ارتباط با حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر اشاره کرد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: از جمله تئاتر‌های به اجرا درآمده در حوزه خیابانی هم چمدان، منالانی ته‌لاق (کودکان طلاق)، مورچه‌ها و روزشمار توانستند ارتباط خوبی با تماشاگران بر قرار کنند.

رستمی با اشاره به اینکه کردستان یکی از استان‌های مطرح کشور در حوزه هنر‌های نمایشی به ویژه تئاتر است، یادآور شد: سال گذشته سی‌امین دوره جشنواره استانی تئاتر، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز در استان کردستان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: علاوه بر این، هنرمندان حوزه تئاتر استان در جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فجر، مقاومت، کودک و نوجوان در سطح کشوری هم حضور پیدا کردند.

اوگفت: صدور ۱۵۱ مجوز نمایش و برگزاری هفت کارگاه تخصصی نمایش از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل طی سال گذشته در حوزه هنر‌های نمایشی است.

رستمی با بیان اینکه یک انجمن نمایش تازه تاسیس هم سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: ۲ نشست هنری هم در حوزه نمایش سال گذشته در استان برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.