سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات غیر ضروری تاکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان در ۲ هفته آینده وجود دارد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  با بیان اینکه مردم در ۲ هفته گذشته در کاهش تجمعات، تردد‌ها و مسافرت‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند، خواستار ادامه این همکاری شد.

هاشمی با بیان اینکه از ۲ روز گذشته خیلی‌ها فکر کرده اند کرونا ویروس تمام شده است، اظهار کرد: دیروز ۲۲ نفر کرونا مثبت جدید در خراسان شمالی به آمار اضافه شده است.

هاشمی تصریح کرد: آمار ثبت شده این هشدار را می‌دهد که اگر رعایت نکنیم، تعداد مبتلایان به چند برابر افزایش یافته و تمام زحماتی که توسط مردم و مسئولین کشیده شده، بی نتیجه می‌ماند.

او با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، عنوان کرد: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: در ۲ هفته آینده از هرگونه تردد و مسافرت غیر ضروری پرهیز شود.

هاشمی با بیان اینکه تجمعات کاهش یابد و مردم بهداشت فردی را رعایت کنند، اضافه کرد: با رعایت شرایط قرنطینه، این بیماری قابل کنترل است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص امکانات در سیستم بهداشت و درمان استان نیز، افزود: تخت بیمارستانی به تعداد کافی هست و تا کنون بیشتر از ۲۰ درصد تخت‌ها در بخش کرونا اشغال نشده، اما ثابت نگهداشتن این آمار منوط به رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم است.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.