سیجانی گفت:با پیگیری‌های لازم برای رفع موانع تولید،روزانه بیش از ۱۷۰ هزار ماسک در استان قم تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم امروز در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری از تولید روزانه بیش از ۱۷۰ هزار ماسک در استان خبر داد و گفت: یکی از رویکرد‌های مهم استان، تولید کالا‌های سلامت‌محور است که از محل تخصیص از واردات و ظرفیت تولید ماسک، تا حدی این نیاز تأمین شد.

او با اشاره به با پیگیری‌های لازم برای رفع موانع تولید افزود: دو هفته قبل یک واحد تولیدی ماسک به قم اضافه شد که روزانه ۸۰ هزار ماسک تولید می‌کند و در شیفت سوم نیز می‌تواند تا ۱۰۰ هزار ماسک به تولید برساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ظرفیت هلال‌احمر نیز در تولید ماسک، ۵۰ هزار عدد در روز است و درمجموع با پیگیری‌های لازم در حوزه رفع موانع، روزانه بیش از ۱۷۰ هزار ماسک سه لایه و N۹۵ در قم تولید می‌شود.

سیجانی تصریح کرد: همچنین در تولید اقلام بهداشتی، ظرفیت‌هایی در قم ایجاد شد و در کمیته نظارت بر روند توزیع ماسک‌های تولیدی و وارداتی ارزیابی دقیقی وجود دارد.

او عنوان کرد: برنامه‌هایی در تأمین اقلام موردنیاز به‌ویژه در ماه رمضان در دست اقدام است، با توجه به تولید فراوان خرما در برخی از استان‌ها باید اصناف قم توجه کافی در تأمین خرمای موردنیاز قم در ماه رمضان داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از هم‌اکنون نظارت بر بازار ماه رمضان تشدید می‌شود و در تنظیم بازار به سهمیه‌های اختصاص‌یافته اقلام اساسی به قم توجه داریم تا با مشکلی مواجه نشویم.

در این جلسه امیرحسین پروان معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم بیان کرد: با توجه به گرانی اخیر به‌ویژه حبوبات، بازرسی دقیقی بر وضعیت بازار آغاز شد و علت گرانی از سوی برخی از صنوف رصد می‌شود.

او اظهار کرد: پیشنهاداتی در جهت تأمین حبوبات موردنیاز در سطح استان ارائه داده‌ایم و بازرسانی در کنترل فاکتور‌های خریدوفروش حبوبات وارد عمل شدند و بازرسی دقیق از اصناف و بنکداران و عمده‌فروشان در دستور کار قرار گرفت و در صورت تخلف برخورد قانونی اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار