شهردارشهربابک از آغاز طرح حمل و نقل پاک شهری در شهرستان شهربابک خبر داد و گفت: اجرای این طرح باعث ایجاد نشاط اجتماعی می‌شود.

نشاط اجتماعی با اجرای طرح حمل و نقل پاک شهریمحسن کرمی نیا شهردار شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در صدد هستیم تا بتوانیم برای درصدی از سفر‌های درون شهری به جای خودرو، از دوچرخه استفاده کنیم و این طرح در بین شهروندان نهادینه شود.

او با بیان اینکه ما در این راستا پیش قدم شدیم که تعدادی از مأموریت‌های کارمندانمان با دوچرخه انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر ۵ دستگاه دوچرخه آماده کرده ایم و امیدواریم در مدت کوتاهی این تعداد را به ۱۰ تا برسانیم.

کرمی نیا بیان داشت: از همه ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها دعوت می‌کنیم که با توجه به وضعیت اصطحلاک ماشین و هزینه بنزین این طرح را راه اندازی کنند که کارمندانشان بتوانند از آن استفاده کنند.

او از اثرات مثبت حمل و نقل پاک شهری یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به کم تحرکی افراد جامعه و آلودگی‌های زیست محیطی با استفاده از این طرح علاوه بر ارتقا سلامت، با خاموش کردن ماشین‌ها از هوای پاک برخوردار می‌شویم.
شهردار شهربابک تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از دوچرخه می‌تواند به طرح فاصله گذاری اجتماعی کمک کند.

او اعلام کرد: از همه کسبه دعوت می‌کنیم از دوچرخه استفاده کنند که در راستای آن می‌توانیم شاهد شادابی و نشاط اجتماعی باشیم.

کرمی نیا با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها دوچرخه دارند و می‌توانند در طرح حمل و نقل پاک شهری از آن استفاده کنند، افزود: اگر استفاده از دوچرخه همگانی شود و مورد استقبال قرار گیرد، قطعا می‌توانیم مسیر‌های ایمنی برای این مسئله را پیش بینی کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: در راستای این طرح، پروژه استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی را نیز در شهرستان پیاده کنیم و مذاکراتی نیز در این باره انجام شده است هرچند که این طرح در دستور کار شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفری قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار