مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا،آرامگاه سعدی شیرازی در یاد روز این شاعر بلند آوازه تعطیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس بیان کرد: امسال به دلیل گسترش بیماری کرونا و برای جلوگیری از انتشار این ویروس همزمان با اول اردیبهشت ماه که یادروز سعدی تعیین شده، برنامه‌هایی تدارک دیده شده که به صورت مجازی به سمع و نظر دوستداران شیخ اجل می رسد.

او، تصریح کرد: همزمان با اول اردیبهشت ۹۹ برنامه‌هایی از جمله همنوازی و موسیقی ، شعر،غزل و حکایت خوانی و سخنرانی به صورت زنده از شبکه‌های مجازی مرکز سعدی‌شناسی و اداره‌کل میراث فرهنگی فارس و صداو سیمای استان پخش می شود.

کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز سعدی‌شناسی نیز ادامه داد: امسال  همزمان با اول اردیبهشت ماه و یاد روز سعدی ، مانند ۲۲ سال گذشته بر خوان سعدی می‌نشینیم  که به دلیل شرایط کنونی و شیوع کرونا به‌ صورت مجازی و بی‌حضور فیزیکی سعدی‌ پژوهان و سعدی‌دوستان این رویداد را رقم می زنیم.

او، افزود: این برنامه‌ها از ۳۱ فروردین ماه امسال با اجرای زنده گروه موسیقی همنوازان ایران، سخنرانی و شعرخوانی از ساعت ۳۰ و ۲۰ دقیقه در آرامگاه سعدی آغاز  و به مدت هفت روز، با سعدی خواهیم بود و هفت حکایت، هفت غزل، هفت کتاب، هفت سخنرانی ، هفت قطعه موسیقی و هفت اثر خوشنویسی از اینستاگرام مرکز سعدی‌شناسی(@sadishenasi) و دیگر نهادهای فرهنگی، پخش می شود.

کمالی سروستانی اضافه کرد: اول اردیبهشت ماه هر سال بنا بر تاریخ نگارش گلستان باعنوان روز سعدی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار