رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاظهر امروز ۲۹ فروردین ماه موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در استان با ۸ مورد افزایش به ۴۵۸ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: موارد مثبت آزمایشگاهی دراستان  با ۸ مورد افزایش نسبت به دیروز به ۴۵۸ نفر رسید که  به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی زاهدان ۳۰۳نفر ، زابل ۱۱۳  و ایرانشهر ۴۲ تشخیص داده شده اند.

تعداد کلّ بیماران حادّ تنفسی که از ابتدای شروع بحران کرونا تا امروز جمعه ۲۹ فروردین در بیمارستان‌های سیستان‌و‌بلوچستان بستری شده اند به ۱۸۷۵نفر رسید.

خوشبختانه ۱۵۲۸نفر که بیش از ۸۰ درصد این گروه از بیماران را تشکیل می‌دهند ترخیص شده‌اند و در حال حاضر ۱۵۸ بیمار هم بستری هستند.

 موارد مثبت آزمایشگاهی در سیستان‌و‌بلوچستان با ۸ مورد افزایش نسبت به دیروز به ۴۵۸ نفر رسید که ۳۰۳، ۱۱۳ و ۴۲ نفر از آنان به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر تشخیص داده شده اند.

 از مجموع ۱۵۲۸ بیمار حاد تنفسی که تا کنون ترخیص شده اند نیز آزمایش کرونای ۲۵۷نفر مثبت بوده است. این گروه همان بیماران بهبود یافته کرونا در استان هستند.

 آزمایش کرونای ۷۰۲ نفر از بیماران حاد تنفسی هم منفی بوده و موارد درمان شده و ترخیص شده مشکوک به کرونا نیز ۵۶۹ نفر می‌باشد.

 از مجموع بیماران حادّ تنفسی استان ۱۸۸ نفر که حدود ۱۰ درصد از این بیماران را تشکیل می‌دهند نیز جان خود را از دست داده اند و آزمایش اختصاصی کرونای ۴۰ نفر از آنان مثبت بوده است. در واقع این ۴۰ نفر مجموع متوفیان با آزمایش مثبت کرونا هستند.

 از مجموع ۱۸۸ بیمار حاد تنفسی که جان خود را از دست داده اند آزمایش کرونای ۸۵ مورد منفی بوده و ۶۳ نفر نیز مشکوک به کرونا بوده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار